اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز مطرح کرد

درایت مقام معظم رهبری در مقابله با توطئه‌های استکبار

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: استکبار به واسطه درایت مقام معظم رهبری از جنگ اقتصادی با ایران ناامید شده است.

درایت مقام معظم رهبری در مقابله با توطئه‌های استکبار

حجت‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز اظهار داشت: تحریم اقتصادی موجود علیه ایران از سوی دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته و تنها شدت آن را در سال‌های اخیر به اوج خود رسانده‌اند تا شاید بتوانند به هدف باطل خود که به بن بست کشاندن و تسلیم نظام جمهوری اسلامی است، برسند.

وی عنوان کرد: یکی از الطاف خداوند نسبت به مردم ایران، نعمت ولایت و رهبری بوده که در آغاز انقلاب با رهبری امام خمینی (ره)، نظام جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده و پس از رحلت ایشان، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با تدبیر، دشمن‌شناسی و بصیرت خود نسبت به شرایط زمان، به عنوان هدایت‌گر کشتی جمهوری اسلامی ایران در مقام رهبری جای گرفته‌اند.

افزود: نام‌گذاری شعار سال توسط ایشان بر اساس شرایط زمان بوده و به واسطه افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان و به سبب دوراندیشی‌های رهبری، سال‌های اخیر با شعارهای اقتصادی نظیر اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همراه بوده است.

مصائبی ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی که اخیرا مقام معظم رهبری آن را بیان کرده‌اند در راستای مقابله با تحرکات اقتصادی دشمن در قالب جنگ اقتصادی علیه ایران بوده است.

این مسئول اضافه کرد: با اوج گرفتن تحریم‌ها، رهبری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و با آگاهی از توطئه‌های دشمن، یک راهبرد اساسی برای مقابله با تحریم‌های دشمن مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر مواردی همچون تکیه بر منابع و داشته‌های خویش، اهمیت به کار و تولید و در نهایت ایستادگی روی پای خویش و رهایی از وابستگی اقتصادی و تولید به کشورهای بیگانه تاکید دارند.

مصائبی با اشاره به ابعاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: مصرف به حد ضروری و لازم و دوری از اسراف بیجا و تجمل‌گرایی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول اظهار کرد: استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و داشته‌های خویش در اقتصاد مقاومتی مطرح بوده و می‌توان آن را به عنوان یک فرهنگ در میان مردم و جامعه نهادینه کرد تا بتوان سبب رشد اقتصادی و رهایی از وابستگی شد.

وی ابراز داشت: اقتصاد ریاضتی برخلاف اقتصاد مقاومتی، بدین معناست که بدون توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه، از مصرف خود کاسته و زندگی خود را وارد سختی و مشقت کنیم.

مصائبی با اشاره به چهار فصل بودن ایران و ظرفیت‌های بسیار بالا در امر کشاورزی اذعان کرد: با توجه به شرایط خاص هر منطقه از کشور، می‌توان به نحو احسن از ظرفیت‌های هر منطقه استفاده لازم را داشت.

این مسئول اظهار کرد: روستاهای ما نیز باید خود همانند گذشته تولیدکننده کالاهایی همچون نان و محصولات کشاورزی باشند و با میزان تولید خویش، شهرها و مناطق اطراف را نیز تحت پوشش قرار دهند که البته این امر با حمایت دولت از تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: صنایع کشور نظیر صنایع دستی نیز می‌توانند با توسعه و بهبود وضعیت خویش، در تحقق منویات مقام معظم رهبری سهیم باشند که بازهم این امر با حمایت دولت و همچنین مردم شکل می‌گیرد.

مصائبی خاطرنشان کرد: غنی شدن کشور از تولیدات، جنگ اقتصادی علیه کشور را بی‌اثر کرده و دشمنان را ناامید و دلسرد می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی کالاها و تجهیزات دیده می‌شود که به دلیل ضرورت و حیاتی بودن، وارد کشور می‌شود که آن هم رفته رفته با افزایش توانایی‌های کشور قطع خواهد شد.

مصائبی ابراز داشت: اکنون؛ سیاستمداران آمریکا و اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم و فشارهای اقتصادی سبب نمی‌شود ملت عزیز ایران مقاومت‌ها، پایداری‌ها و ایثارگری‌های خویش از آغاز انقلاب را نادیده گرفته و از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی روی گردانند.

انتهای پیام/77007/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول