اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر مطرح کرد

رنج استکبار از افسردگی مزمن

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت: امروز جامعه جهانی استکبار از افسردگی مزمنی رنج می‌برد که ما می‌توانیم با آن مقابله کنیم.

رنج استکبار از افسردگی مزمن

سردار سالار آبنوش در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به رشد علم و صنعت در جامعه کنونی باید دانست که همه ابعاد زندگی امروزی با سلامت ارتباط داشته و در اقتصاد نیز در هر جایی که دچار مشکل شویم به همه اندازه اثراتش بر روی سلامت جسم و روان قابل مشاهده خواهد بود.

فرمانده سپاه استان قزوین ادامه داد: سلامت روان اولی‌تر از سلامت جسم است، ولی هر دو باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: دشمن که به معنای واقعی شیطان بزرگ نام نهادیمش از گذشته در برابر جبهه حق وجود داشته و کسی نمی‌تواند منکر وجود آن شود، زیرا به صورت ذاتی وجود دارد و دو جبهه حق و باطل نیز از زمان حضرت آدم وجود داشته و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت.

آبنوش عنوان کرد: کسانی که تئوری نبود دشمن را ترویج می‌دهند در اصل می‌خواهند از واقعیت فرار کنند به طوری که قاعده دشمن ضربه زدن بوده و چیزی جز دشمنی نیز از او انتظار نمی‌رود. پس ما نیز به عنوان جبهه مقابل دشمن باید تمهیدات را برای حفظ خودمان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که دشمن درصدد است تا از هر حوزه‌ای به جمهوری اسلامی ضربه بزند خاطرنشان کرد: امروز زندگی بر سه پایه قدرت دفاعی مردم، علم و معرفت مردم و اقتصاد مردم استوار است که اگر جامعه‌ای از این سه پایه بهره برد پویا بوده و در مقابل دشمن مصون می‌ماند و می‌تواند در برابر دشمنان ایستاده و خود را حفظ کند.

این مسئول یادآور شد: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هر سه پایه به سوی مردم کشورمان هجمه وارد کرد، زیرا پیش از انقلاب در بحث علمی رتبه و جایگاهی نداشتیم و در بحث نظامی نیز خودمان صفر بوده و وابسته غرب بودیم.

وی اضافه کرد: در بحث اقتصادی نیز از صفر تا صد وابستگی به غرب داشتیم، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دشمن ضربه‌ای مهلکی خورد و از هر سه ناحیه فشار را بر جمهوری اسلامی ایران افزایش داد.

آبنوش تصریح کرد: تحمیل هشت سال جنگ و حماسه دفاع مقدس سبب شد تا در بعد نظامی دستاوردهای عظیمی داشته باشیم و علاوه بر خودباوری پایه‌های نظامی خود را مستحکم کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز با اعمال تحریم‌های مختلف از سوی دشمنان در عرصه علمی با برنامه‌ریزی پیش‌رفته و به موفقیت‌های مطلوبی دست یافتیم، به طوری که به اذعان دوست و دشمن ایران امروز با ایران 34 سال پیش در این عرصه‌ها تفاوت‌های چشم‌گیری داشته و قابل مقایسه نیست.

آبنوش ادامه داد: امروز دشمن زمانی که موفقیت‌های این کشور را در دو پایه دفاعی و علمی مشاهده کرده عرصه را در زمینه اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران تنگ کرده تا به خیال خودش به اهدافش دست یابد و امروز برای برون‌رفت از فشارهای دشمن، مقام معظم رهبری که بنا به اذعان دوست و دشمن همیشه مشعل‌دار و راهنمای مشکلات و ناجی انقلاب هستند اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر در تشریح اقتصاد مقاومتی آن را با 12 اصل معرفی و بیان کرد: شش اصل اقتصاد مقاومتی کلان بوده و باید در سطح کلان نیز برایش تدبیر شود، اما شش اصل دیگر خرد و جزء است که باید مردم با آن همراه شوند و با اتفاق این 12 اصل توسط مسئولان، قانون‌گذاران و مردم پیش‌بینی می‌شود که در یک فرایند کوتاه پایه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز همانند دو پایه دیگر مستحکم و قوی شود.

وی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی متفاوت از اقتصاد ریاضتی است و تفاوت‌های زیادی با آن دارد تأکید کرد: اقتصاد ریاضتی در اروپا به معنای فشار بر مردم و قوت مردم را محدود کردن است ولی در جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی استفاده درست از نعمات، استفاده بهینه از امکانات و تهیه نیازها از داشته‌های خودمان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز با همین 12 اصل که از بیانات مقام معظم رهبری برداشت شده تأثیرگذاری خودش را نشان می‌دهد. به طور مثال پیش از این در صنعت بیمه دچار نقض بودیم و برای صادرات و واردات محصولات مجبور به استفاده از بیمه کشورهای خارجی می‌شدیم، اما در راستای تحریم‌های ناجوانمردانه غرب و فشار بر شرکت‌های بیمه خارجی از سوی جهان استکبار به خودمان آمدیم.

به طوری که در دو ماه اخیر جزو کشورهای مطرح در صنعت بیمه قرار گرفته و نه تنها توانستیم همه محموله‌‌های خودمان را بیمه کنیم بلکه کشورهای دیگر نیز تحت پوشش بیمه ما محموله‌های خود را در آب‌های بین‌المللی انتقال می‌دهند و این همان واقعی اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه استان قزوین در تشریح مصادیق اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در بحث دارو نیز در همین مدت محدود اعمال تحریم‌های به اصطلاح غرب عمده داروی مورد نیاز را خودمان در داخل کشور تولید می‌کنیم که پیشرفت‌ها نیز در این خصوص ادامه دارد، ولی باید به سمتی برویم که حتی داروی مورد نیاز یک بیمار نیز تأمین شود.

آبنوش در خصوص خودکفایی در تولید نیز عنوان کرد: پیش از این صد در صد بنزین مصرفی ما وارداتی بود و حتی یک قطره بنزین نیز تولید نمی‌کردیم، ولی با اعمال تحریم‌ها در این زمینه در ظرف 80 روز توانستیم نه تنها بنزین مورد نیاز را تولید بلکه بنزین نیز صادر می‌کنیم و اینها همه نعمات تفکر اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول تصریح کرد: با تأمین نیازهای داخلی روان مردم را آرامش بخشیده و در نتیجه بخش اعظم سلامت جامعه فراهم می‌شود که قطعا با تولید نیازهای خود نکات سلامتی و بهداشتی آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا بسیاری از مسائل غیربهداشتی در فرآورده‌های خارجی نیز وجود دارد چرا که تولید ‌کنندگان خارجی نگاه اسلامی ندارند به طوری که اگر در اقتصاد اخلاق وجود نداشته و صرفاً بحث غرامت در میان باشد آسیب‌هایی نیز به دنبال آن به وجود می‌آید، ولی پایه اقتصاد مقاومتی اخلاق است و تولید‌ کننده داخلی با رعایت اخلاق اسلامی به سلامت جامعه می‌اندیشد؛ زیرا حرکتش در راستای آموزه‌های اسلامی است.

وی ابراز داشت: امروز جامعه جهانی به شکلی از افسردگی مزمن رنج می‌برد و این هم از عدم امید به آینده در جوامع غربی نشأت گرفته که با ترویج اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها و به خصوص حوزه سلامت می‌توان با این موارد نیز مبارزه کرد.

فرمانده سپاه استان قزوین با قابل قبول دانستن عملکرد بسیج جامعه پزشکی استان قزوین عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی نیز باید در حوزه سلامت اقتصاد مقاومتی را عملی کرده و به استحکام پایه سوم این حکومت اسلامی کمک کند.

این مسئول با اشاره به نقش مهم بسیج و سپاه در مسائل پزشکی و ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه خاطرنشان کرد: هر سال توسط بسیج جامعه پزشکی دانشجویان، اساتید، پزشکان و پیراپزشکان به صورت داوطلب و در غالب اردوهای جهادی در مناطق محروم استان کشور حضور پیدا کرده و در پیشگیری از وقوع ناراحتی‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. به طوری که سراسر استان قزوین به خوبی توسط بسیج جامعه پزشکی خدمات‌دهی شده‌اند.

آبنوش اضافه کرد: بسیاری از پزشکان بسیجی در برنامه‌های متناوب جهادی در مناطق محروم و حادثه‌دیده حضور یافته و در مباحثی مانند بحث زیر‌شکن کردن فلج اطفال که یک امر ملی بود بسیج جامعه پزشکی با تمام توان حضور یافته و با همراه کردن مردم توانسته‌ است عملکرد خوبی به جای بگذارد. چنین مسئله نیز از افتخارات سپاه و بسیج است.

فرمانده سپاه استان قزوین در تعریف بسیج یادآور شد: بسیج یعنی فدایی و طلایه‌دار به طوری که با جانفشانی در برابر هر حادثه‌ای که این مردم و نظام را تهدید کند سینه‌سپر کرده، می‌ایستد و فدایی مردم خواهد بود که هنر بسیج نیز همین فدا شدن برای مردم است که بسیج جامعه پزشکی نیز در این راستا فعالیت‌های خوبی را در استان انجام داده و در خط کشوری نیز رتبه‌های مطلوبی را کسب کرده است.

وی ابراز داشت: بیمارستان‌های صحرایی نیروهای بسیج، آمبولانس‌ها و امدادگران بسیجی به این دلیل که از جنس خود مردم هستند در هر حادثه‌ای نخستین گروهی می‌باشند که به مردم آسیب‌دیده خدمات‌رسانی می‌کنند و در واقع برای جلوگیری از آسیب دیدن سلامت جامعه همیشه پیشرو و جلودار هستند.

آبنوش همچنین به حضور جامعه بسیجی استان قزوین در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اشاره و عنوان کرد: امیدواریم هیچ گاه حادثه‌ای برای مردم عزیز کشورمان پیش نیاید، ولی وقوع حوادث اجتناب‌ناپذیر بوده و در قبال این حوادث نیز بسیج همیشه آمادگی خود را حفظ کرده است.

این مسئول ادامه داد: سپاه استان قزوین نیز مانند دیگر استان‌ها با حضور به موقع و به جا در مناطق زلزله‌زده توانست 50 باب واحد مسکونی که سهم سپاه استان قزوین بود را تکمیل کند و همه این 50 واحد نیز تا هفته آینده آماده تحویل به مردم روستای سومه‌دل شهرستان ورزقان خواهد بود. البته استان قزوین سهم بیشتری را تقبل کرده است.

وی یادآور شد: سپاه و بسیج استان قزوین در حوادثی مانند سیل، بارش برف، یخبندان، سقوط هواپیما و زلزله آوج نیز جلودار بوده و توانسته از حوادثی که سلامت جامعه را به خطر می‌افکند جلوگیری کند به طور مثال اگر در سیل تاکستان بسیجیان و سپاهیان به موقع حضور پیدا نکرده و اقدامات لازم را انجام نمی‌دادند، بخش اعظمی از این شهرستان به واسطه سیل آسیب دیده و تلفات انسانی زیادی را به دنبال می‌داشت.

فرمانده سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: در برف و یخبندان و اتفاقات و حوادث متقربه پایگاه‌ها و مراکز بسیج نخستین پناهگاه‌های مردمی هستند و با تاسیس سوله‌های چند منظور صالحین و 9 دی نیز کمک زیادی در این رابطه خواهد شد.

آبنوش در پایان بسیج را طلایه‌دار پدافند غیرعامل دانست و اذعان داشت: پدافند غیرعامل یعنی جلوگیری کردن از حوادث و اینکه زیرساخت و عمران را طوری قرار دهیم که علاوه بر بهره‌برداری در راستای اهداف در مواقع حوادث نیز به کار بیاید.

انتهای پیام/2667/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول