اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

القای آزاد نبودن انتخابات در ایران بازی همیشگی استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: القای آزاد نبودن انتخابات در ایران بازی همیشگی رژیم‌های استکباری آمریکا و صهیونیسم بوده است و مردم ایران به قدر کافی با این بازی روانی و رسانه‌ای آشنایی دارند.

القای آزاد نبودن انتخابات در ایران بازی همیشگی استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر که در مصلای نماز جمعه برگزار شد، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) همچنین شهادت دو ائمه بزرگوار شیعه، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: فرهنگ و تمدن امروز جامعه بشری برگرفته از ارشادها و هدایت‌های جهان شمول پیامبر اسلام (ص) است.

وی تصریح کرد: وجود ارزشمند و هدایت‌های حکیمانه و جامع حضرت محمد(ص) به گونه‌ای فراگیر و خردمندانه است که برای همیشه تاریخ زنده و اثرگذار خواهد ماند.

امام جمعه مهربان، پیامبر اسلام(ص) را نمونه و الگوی کامل و جامع بشریت دانست و افزود: حضرت محمد(ص) در زمانی هدایت انسان‌ها را برعهده گرفت که دنیا در جهالت و وحشی‌گری غوطه‌ور بود و ایشان بدترین مردمان را به بهترین دین و آیین خداوندی رهنمون ساخت.

جلیلی با گرامیداشت قیام مردمی 19دی، بیانات روشنگرانه و حکیمانه ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در جمع پرشور هزاران نفر از مردم قم پیرامون اوضاع کنونی کشور را میخی بر تابوت فتنه‌انگیزی‌ها توصیف کرد.

خطیب جمعه مهربان افزود: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم نشان داد که معظم‌له به نقشه‌های شوم دشمن از خودشان آگاه‌تر است و نقشه‌های دشمن با درایت و تدابیر مقام عظمای ولایت در نطفه خفه‌شدنی است.

وی تصریح کرد: دشمن اگر بتواند نمی‌گذارد انتخابات برگزار شود ولی چون در این زمینه تجربه‌های ناموفق گذشته را دارند، در این هدف پافشاری نمی‌کنند زیرا تجربه‌های گذشته این نقشه دشمن را باطل کرده است.

جلیلی، یکی دیگر از اهداف دشمن را دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف دشمن تلاش برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات است و متاسفانه برخی نیز در داخل به این موضوع دامن می‌زنند ولی حضور حداکثری مردم در انتخابات گذشته این نقشه شوم دشمن را خنثی کرده است و دشمنان همواره از حضور حداکثری مردم در انتخابات ضربه محکمی خورده‌اند.

خطیب جمعه مهربان گفت: القای آزاد نبودن انتخابات در ایران بازی همیشگی رژیم‌های استکباری آمریکا و صهیونیسم بوده است و مردم ایران به قدر کافی با این بازی روانی و رسانه‌ای آشنایی دارند.

امام جمعه مهربان، با بازخوانی فرمایشات اخیر مقام عظمای ولایت تاکید کرد: موضوعات و مسائل اقتصادی و معیشت مردم به هیچ‌وجه نباید بازیچه تبلیغات انتخاباتی باشد.

وی تصریح کرد: کاندیدها و هواداران آنها باید رعایت مصالح عمومی و منافع عامه را کرده و از دامن زدن به توقعات کاذب غیرقابل دسترس و شیوه‌های تبلیغی غیرمسئولانه برای فریب و جلب آراء پرهیز کنند.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به تداوم نسل‌کشی نیروهای آل‌خلیفه در قبال سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: اتفاقاتی که هم اکنون در بحرین رخ می‌دهد واقعا نگران‌کننده است و  بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و پایبندی به مقررات و قوانین مردم بحرین به شدت در حال سرکوب شدن، هستند.

وی گفت: رژیم آل‌خلیفه برای این جنایات بشری هیچ محدودیتی احساس نمی‌کند چرا که از طرف مجامع بین‌المللی و حقوق بشر خیالش راحت است.

خطیب جمعه مهربان افزود: کشورهای غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند هم اکنون در قبال جنایات بحرین نه تنها سکوت اختیار کرده‌اند بلکه از رژیم آل خلیفه نیز حمایت می‌کنند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 22 دی سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1357 اظهار کرد: حضرت امام در 22 دی 1357 فرمان تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند و  طبق نظر ایشان این شورا مأموریت داشت تا شرایط تأسیس دولت انتقالی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و مقدمات اولیه آن را فراهم سازد.

جلیلی، 24 دی سالروز انتصاب شایسته حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به عنوان امامت جمعه تهران از سوی حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های مهم هر منطقه در حوزه تعلیم و تربیت و زیرساخت‌های اساسی رشد و بهبود آموزشی و پرورشی است و هفته شوراهای آموزش و پرورش فرصت مغتنمی است تا اقدامات بزرگی که توسط معلمان دلسوز، کارشناسان زحمتکش، خیران فداکار و همه فعالیت‌هایی که با جان و دل برای اعتلای فرهنگ صحیح تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌پذیرد، بیشتر نمایان شود. 

انتهای پیام/60008/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول