اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان:

ائمه جمعه به محتوای خطبه‌ها دقت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: امام جمعه باید چنان خطبه‌ها را به دست گرفته که شهروندان در هفته‌های آینده نیز حضور پررنگ‌تر خود را در مصلاها به اثبات برسانند.

ائمه جمعه به محتوای خطبه‌ها دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام محمد محمدزاده ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه جدید آبادان که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کارکرد عبادی_سیاسی نماز جمعه بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: نماز جمعه به‌عنوان فریضه الهی در راستای وحدت و انسجام هر چه بیشتر مردم با نظام همچنین تقویت و تداوم مسیر ولایت گام برمی‌دارد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان تصریح کرد: ورود انسان از بهشت به زمین هبوط بوده و برخلاف تصور بسیاری نزول نیست چراکه شأن و منزلت آسمان و آسمانیان با دنیا و زمینیان کاملاً متفاوت بوده و قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از کارکردهایش بازگشت انسان به خدا و ذکر یاد او است.

نماز جمعه انسان را به خاستگاه اولیه‌اش باز می‌گرداند

محمدزاده ادامه داد: ذکر خدا ما را به خاستگاه اولیه‌اش برمی‌گرداند و یکی از مهم‌ترین ارکان نماز جمعه نیز این است که مسیر را به سوی تقوا رهنمون می‌کند.

وی با تقدیر از زحمات بی‌شائبه آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی امام جمعه سابق شهرستان آبادان عنوان کرد: باید با حمایت نهاد امامت جمعه و حضور پررنگ در نماز جمعه بتوان به سوی عرش الهی حرکت کرد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان خاطرنشان کرد: کشور ما از دوران انقلاب اسلامی تاکنون انواع مبارزات را شاهد بوده است و تنها با حمایت‌های مردم توانست وحدت و انسجام خود را حفظ کند.

وی با بیان این‌که امام جمعه باید خطبه‌هایی جذاب و پرعمق قرائت کند، گفت: امام جمعه باید چنان خطبه‌ها را به دست گرفته که شهروندان در هفته‌های آینده نیز حضور پررنگ‌تر خود را در مصلاها به اثبات برسانند.

آیت‌الله محمدی اصفهانی با خط فکرهای خاصی مبارزه کرد

محمدزاده با اشاره به این‌که آیت‌الله محمدی‌اصفهانی با خط فکرهای متفاوت و خاصی مبارزه کرد، افزود: امام جمعه سابق آبادان در عرصه فکر با سایه‌ها جنگید و به جرأت می‌توان گفت وی درختان پرثمر زیتون بسیاری را کاشت که ثمره آن بعدها مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور مردمی و ولایی ا‌ست

وی اظهار داشت: امام جمعه جدید آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور نیز که از شهرستان هفتکل به این شهرستان قدم گذاشته و مسئولیت امامت جمعه را بر عهده دارد از فعالان عرصه خطابت بوده و در جایگاه خود بسیار مردمی و ولایی ا‌ست.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان در پایان انتصاب حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور را به امامت جدید شهری، تبریک گفت.

انتهای‌پیام/72001/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول