اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مسئولان جایگاه واقعی ائمه جمعه را بشناسند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسئولان اجرایی باید جایگاه واقعی ائمه جمعه را بشناسند و انتظار و توقعی بیشتر و کم‌تر از آن‌ها نداشته باشند.

مسئولان جایگاه واقعی ائمه جمعه را بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام منصور غفوری ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه جدید آبادان که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان آبادان با برخورداری از تاریخ مبارز و انقلابی دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی میزبان پیکر مطهر چهار هزار و 400 شهید است که عطر و طراوت این بزرگواران را تا ابد در دل خود جاودان و زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را نصیبم کرده که در این جلسه و در این خطه ولایتمدار و قهرمان پرور حضور پیدا کرده و بار دیگر با آرمان‌های جبهه و شهدا تجدید میثاق کنم.

افتخار آفرینی شهدا فراموش نشود

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: حضور در این شهرستان یادآور خاطرات جبهه و جنگ تحمیلی بوده و ایثار و مقاومت و گذشت و هر آنچه که برای نظام حیثیت آفرین بود را تداعی می‌کند.

وی عنوان کرد: در خصوص این شهر من نباید برای شما صحبت کنم که شما خود طعم تلخ جنگ را چشیده‌اید اما این افتخارآفرینی هیچگاه نباید فراموش شود.

غفوری با اشاره به این‌که برای معارفه ائمه جمعه دو جلسه مجزا برگزار می‌شود، گفت: یک جلسه با نخبگان و مدیران و مسئولان شهری بوده و دیگر جلسه در ارتباط با پیوند عمیق بین امام‌جمعه و شهروندان شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر کدام از این جلسات اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که در نهایت تنها و به انسجام و حفظ وحدت مورد تأکید مقام معظم رهبری ختم می‌شوند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تشکر از حضور نخبگان، مسئولان اجرایی و همه حاضران در جلسه معارفه که همواره در راستای تعالی و پیشرفت اهداف نظام اسلامی گام برمی‌دارند و در این روز جمعه با وجود همه مشغله‌کاری به دعوت لبیک گفته‌اند، افزود: مسئولان با حمایت و تعامل مضاعف خود از نهاد امامت جمعه چرخ نظام اسلامی را می‌چرخانند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه پله پله به جایگاه کنونی رسیده و هم‌اکنون نیز مایه افتخار و سربلندی نظام و انقلاب بوده که مطمئناً این مهم جز با حمایت‌های مردم و مسئولان محقق نشده است.

غفوری خاطرنشان کرد: امام جمعه در اختیار شهر است و این مردم و مسئولان هستند که می‌توانند با حمایت‌های بی‌شائبه خود مسیر ولایت را در مصلاها تداوم بخشند.

وی با بیان این‌که انتظار در وهله اول از نخبگان است، گفت: مسئولان اجرایی باید بدانند که جایگاه واقعی امام جمعه کجاست و چیست و انتظار و توقعی بیشتر و کم‌تر از وی نداشته باشند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با برخورداری از سه قوه مقننه، مجریه و قضایی و اتصال به نهاد رهبری و حاکمیتی، کشور را اداره می‌کند که ائمه جمعه همواره در مسیر ولایت و حاکمیت رهبری گام برمی‌دارند.

وی با بیان این‌که جایگاه امام جمعه در منطقه جایگاه رهبری است، افزود: با توجه به این‌که در هر استان یک نماینده ولی‌فقیه مستقر شده هر شهر نیز یک امام جمعه دارد.

امام جمعه اصلاح‌گر مشکلات فرهنگی است

غفوری با اشاره به این‌که هم‌اکنون در کشور اسلامی ما 700 نماز جمعه اقامه می‌شود، گفت: در هر یک از شهرها امام جمعه با برخورداری از جایگاه کارکردی و حاکمیتی خود دستورات و فرامین خداوند متعال و منویات مقام معظم رهبری را به نمازگزاران منتقل کرده و خواسته و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند.

وی همچنین عنوان کرد: امام جمعه پدر معنوی منطقه بوده و عهده‌دار رصد فرهنگی، هدایت فرهنگی و اصلاح مشکلات فرهنگی از طریق تعامل مسئولان با این نهاد است.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سفر یک‌ماه پیش مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و نشست با نخبگان آن دیار عنوان کرد: در این نشست مقام عظمی از همه نخبگان خواستند که بدانند سبک زندگی و جایگاهشان کجاست. در این دیدار رهبری 20 سئوال و 60 مصداق را به‌عنوان نمونه مطرح کرده و این موضوع را به‌طور مفصل تشریح کردند.

آبادان میزبان 8 هزار شهید و جانباز و رزمنده است

وی اظهار داشت: امام جمعه، رفتارهای غلط را با کمک شما مسئولان رصد و البته تصحیح می‌کند و همه را به سوی وحدت و انسجام و نه تفرقه فرا می‌خواند.

غفوری با بیان این‌که نزدیک به هشت هزار جانباز و رزمنده وجود دارد، گفت: یک شهرستان با وجود چنین ظرفیتی خاص، نشان از ایثار، فداکاری و ولایتمداری محض است.

وی عنوان کرد: امام جمعه کار ترویج فرهنگ ناب اسلامی را عهده‌دار بوده و در راستای حذف معیارهای شیطانی و استعماری دشمنان اسلام و نظام می‌کوشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله امام جمعه سابق آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی تقدیر و تشکر و حکم سه ساله امامت جمعه جدید این شهرستان به حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور اعطا شد.

انتهای‌پیام/72001/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول