اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور خبر داد

ارزیابی 1100 اثر در دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی خطبه‎های نور

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور گفت: یک‌هزار و 100 اثر در دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارزیابی 1100 اثر در دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی خطبه‎های نور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل جاجرمی بعدازظهر امروز در حاشیه نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بنا به پیشنهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان از تابستان سال گذشته فعالیت برای اجرای این جشنواره آغاز شد و از 9 ماه پیش که به طور رسمی این همایش کلید خورد 100 اثر به تائید داوران رسید و برای ارزیابی و داوری در همایش شرکت داده شد.

وی با اشاره به اینکه خطبه‎های امام حسین(ع) در شعر عاشورایی غریب مانده است افزود: جشنواره‎های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‎شود اما متاسفانه خطبه‎های امام حسین(ع ) در شعر عاشورایی غریب مانده بود و یکی از ویژگی‎های مهم و ارزشمند این همایش این بود که خطبه‎های امام حسین(ع) محور قرار داده شد و تصمیم گرفته شد اگر می‎خواهیم آن حضرت را بشناسیم بهتر است که از زبان خود ایشان این کار انجام شود و با داشتن این هدف انگیزه و روحیه برای هرچه بهتر انجام شدن این جشنواره بیشتر شد.

دبیر نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور گفت: یکی دیگر از ویژگی‎های برجسته و با اهمیت همایش شعر عاشورایی خطبه‎های نوربخش جمعی همایش به زبان ترکمنی بود که مورد استقبال و علاقه‎مندی شدید اهل سنت به ویژه بزرگان اهل سنت قرار گرفت که در این بخش نیز دو برگزیده داشته است.

کانون مسجد گلشن به عنوان محور اجرای همایش ملی شعر عاشورایی

جاجرمی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند مسجد سنگر است و این سنگرها را حفظ کنید خاطرنشان کرد: با توجه به سفارش امام خمینی (ره)  در خصوص حفظ سنگر مسجد تصمیم گرفته شد که کانون مسجد گلشن به عنوان محور اجرا و برگزاری این همایش قرار گیرد و برادران و خواهران ما در این کانون تلاش‎های شبانه‎روزی را انجام دادند تا این همایش به نحو احسن برگزار شود.

وی اهداف این همایش را برشمرد و گفت: قصد برگزاری این همایش این بود که بار دیگر خطبه‎های امام حسین(ع) در تمامی کشور بازخوانی شود و این کار نیز به صورت گسترده و مطلوب صورت گرفت.

دبیر نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور ادامه داد: زبان شعر و هنر تاثیرپذیری مناسبی دارد و وقتی این خطبه‎ها به وسیله شعر منتقل شود طبیعتاً تاثیر بالایی خواهد داشت و مخاطب علاقه‎مند خواهد شد.

نخستین همایش ملی شعر عاشورایی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

برگزیده های نخستین همایش ملی شعر عاشورایی

هیئت داوران نخستین همایش ملی شعر عاشورایی در بخش اصلی این همایش عالیه محرابی از استان یزد را به عنوان رتبه اول، حسنا محمدزاده از اصفهان به عنوان رتبه دوم، سیدمهدی نژادهاشمی از خراسان‎شمالی به عنوان رتبه سوم، حسین جنت‌مکان از تهران به عنوان رتبه چهارم و محمد کامرانی‎اقدم از قم به عنوان رتبه پنجم این همایش اعلام کردند.

همچنین در بخش جنبی و شعر ترکمن عبدالخالق آدمی از شهرستان گنبدکاووس نفر دوم، شهرام عادل‎زاده از بندرترکمن به عنوان نفر سوم با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

لوح تندیس، تقدیر و کمک هزینه سفر به کربلای معلی به نفرات برگزیده اعطا شد.

حسین عبدی از شهرستان گرگان، احمد نعمت‎زاده و محمد حسن‎زاده از شهرستان گنبدکاووس نیز در این همایش شایسته تقدیر شدند.

داوران این همایش ملی حمیدرضا شکارسری، محمود رضا اکرامی‌فر و قادر طراوت‌پور بودند.

در پایان این همایش زهانی یکی از نقاشان استان گلستان، چهره ترسیم شده سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صورت سیاه قلم ارائه و به ایشان تقدیم کرد.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول