اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مبنای زندگی فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه مبنای زندگی فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت است، گفت: 9 دی روزی است که مردم از ولایت فقیه دفاع کردند.

مبنای زندگی فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی بعد از ظهر امروز در کنگره ملی حضرت فاطمه زهرا(س) در تکیه پهنه کلای ساری اظهار داشت: از حضرت فاطمه سخن گفتن کار ساده‌ای نیست چرا که دست ما کوتاه و این خرمای شیرین الهی بر فراز عرش قرار دارد و این دست کوتاه چگونه می‌تواند از این شجره طیبه بچیند و به دیگران عرضه کند.

وی به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد: در این سفر مقام معظم رهبری مسائل جدیدی را مطرح کردند که مبنای جهش و حرکت در جامعه و برای اندیشمندان، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ در آینده سرلوحه و مبنای حرکت قرار می‌گیرد.

تقوی افزود: مهندسی فرهنگی، ناتوی فرهنگی و مردم‌سالاری دینی و بحث اصول‌گرایی که بر اساس آن جریان اصول‌گرایان شکل گرفته است یک ضرورت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته مقام معظم رهبری اصطلاح‌‌سازی است که فرهنگ‌سرای ادب فارسی وظیفه خلق این اصطلاحات را دارد.

وی با بیان اینکه پاسداری از زبان فارسی بسیار مهم است، تاکید کرد: اسامی و اجناس خارجی فضای زندگی ما را پر می‌کند و گاهی زبان فارسی و کلمات فارسی در محاورات ما مخفی و گم و ضعیف می‌شوند و این مطلب زبان یک کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد که باید مدام اصطلاح‌سازی شود.

تقوی تاکید کرد: هر چیزی که با اسامی غربی نامگذاری شود یک نوع تهاجم فرهنگی است و باید فارسی را پاس بداریم و نگذاریم در هجوم اصطلاحات بیگانه از بین برود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از اصطلاحات جدید در سخنرانی‌های رهبری در سفر خراسان شمالی است، گفت: کشور و نظام ما اسلامی است و سبک زندگی ما باید کاملا اسلامی باشد.

وی یادآور شد: در گذشته شهرها سبک خاصی و با فرهنگ بومی داشتند اما با باز شدن پای غرب در ایران و با رفتن تحصیل‌کرده‌ها به غرب سبک معماری عوض شد و سبک معماری جدید عریان است.

تقوی با اشاره به اینکه معماری با سبک جدید معماری اسلامی نیست، تصریح کرد: در معماری به سبک جدید اتاق خواب‌ها تمام قد شیشه است، اسلام به محرم و نامحرم اعتقاد دارد و باید بر اساس این اعتقادات ساخته شود و نباید به درون ساختمان همسایه نگاه کامل داشته باشیم و امنیت دیگران را سلب کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با عنوان اینکه زندگی اسلامی را باید در جامعه رواج دهیم، متذکر شد: فرهنگیان، مدیران و چهره‌های برجسته و کسانی که مدعی رهبری جامعه هستند، باید برای دیگران الگو شوند و طوری باشند که دیگران از آنها درس بگیرند.

وی با بیان اینکه در تفکر دینی ما خانه یک محل مقدس است، عنوان کرد: از میان همه کاخ‌های پر زرق و برق تاریخ، خانه حضرت فاطمه (س) ،خانه ساده و گلی و بسیار با صفای صدیقه را انتخاب کردیم و به این خانه پناه بردیم.

تقوی خاطر نشان کرد: ارزش یک خانه به دکوراسیون و زینت و آرایش شکل آن نیست، به انسان‌هایی است که در آن خانه تربیت می‌شوند و در فرهنگ اسلامی ارزش خانه به قیمت آن نیست، ارزش آن به شخصیت انسا‌هایی است که در آن پرورش می‌یابند و در زیر آن سقف زندگی می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه خشت بنای شخصیت هر انسانی در خانه و خانواده گذاشته می‌شود، متذکر شد: حریم خانه مقدس و محترم است و کسی اجازه ندارد وارد آن شود و حرمت آن را بشکند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند یک خانه روی زمین را برای خود معرفی کرده است، گفت: تمام دنیا برای خداوند است اما خداوند می‌خواست نشان دهد خانه چقدر مقدس است.

تقوی با اشاره به اینکه بشر باید به ارزش و اهمیت خانه توجه کند، گفت: در خانه زن و مرد در کنار هم قرار می‌گیرند تا انسان‌هایی را پرورش دهند باید محل امن باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نخستین گام در تشکیل خانواده زن و مرد باید هم شأن و کف هم باشند، تاکید کرد: در خانه صدیقه طاهره؛ اهل بیت همتراز، هم عقیده و هم مسلک و همراه بودند.

تقوی ادامه داد: اما در زندگی الان پایه کفویت را تحصیل، ثروت، سن و زیبایی می‌بینند و اصل را رها کردند و این‌‌ها کفویت و هم‌شأن بودن نیست و این زندگی ادامه پیدا نمی‌کند.

وی با عنوان اینکه مهم‌ترین ویژگی خانه صدیقه طاهره همراهی زن و شوهر در راه هدف است، افزود: آرامش پایه زندگی است و در سایه آرامش انسان‌ها تربیت می‌شوند و یکی از اهداف زندگی مشترک آرامش است.

تقوی گفت: سبک زندگی‌مان را باید با سبک زندگی حضرت فاطمه (س)هماهنگ کنیم در زندگی ایشان همیشه خدا مدنظر است، در زندگی قانع و رضایت خدا را در نظر داشته باشیم و خدا را در همه لحظه‌های زندگی لحاظ کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه زندگی فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت است و هیچگاه اصول را فدا نمی‌کند، گفت: روز 9 دی روز بصیرت و روزی است که مردم به خیابان‌ها رفتند و از ولایت فقیه و انقلاب و نظام دفاع کردند و این خصلت صدیق فاطمه است.

وی خاطر نشان کرد: 9 دی یکی از درس‌هایش دفاع از ولایت است و حضرت فاطمه(س) نخستین شهید در راه ولایت علوی است که از ولایت دفاع کرد و ما باید به سمت معیاری حرکت کنیم که نمودهایی از زندگی حضرت زهرا (س) است.

تقوی با بیان اینکه صدیق طاهره فرزندانی تربیت کرد که تارخ مثل آنها را نداشت، اذعان داشت: نسل جوان ما مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و برای دختران و پسران ما برنامه تهیه دیده‌اند و می‌خواهند ما را همسان خود کنند.

انتهای پیام/86016/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول