اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد

برپایی نماز جمعه در روستاهای بزرگ خوزستان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در استان خوزستان روستاهای بزرگی داریم که باید امام جمعه داشته باشند و نماز جمعه و جماعت به‌طور مرتب در آن‌ها اقامه شود.

برپایی نماز جمعه در روستاهای بزرگ خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در همایش استاد، سرمربی، مربیان و ائمه جماعات مساجد و پایگاه‌های مقاومت اهواز در مسجد اعظم اظهار کرد: حتی روستاهای بزرگی که در شهرهای خوزستان وجود دارد نیز باید امام جمعه داشته باشند.

وی افزود: مساجد بسیاری از روستا‌ها امام جماعت ندارد این در حالی است که روستاهای ما نیاز به حضور روحانی ثابت دارند که هم‌اکنون این طور نیست.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به روستاهایی مانند الهایی، الباجی و سیدعباس که جمعیتی چند هزار نفری دارند گفت: جمیعیت بسیار عظیمی در روستا‌ها ساکن هستند که باید برای آن‌ها که جمعیتی بیش از 10 هزار نفر دارند امام جمعه معرفی شود.

موسوی جزایری ادامه داد: برخی از روستا‌ها به‌قدری جمعیتشان زیاد شده که علاوه بر امام جمعه، مسئولان اجرایی و دولتی نیز باید در آنجا مستقر شوند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

دشمن در فکر تربیت تروریست است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تهدیدات دشمن اظهار داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای در روستا‌ها بهتر عمل می‌کنند زیرا دستگاه‌های دیجیتال فقط در شهرهای بزرگ آنتن دهی دارند و روستاییان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

موسوی‌جزایری با بیان اینکه داشتن ماهواره چیزی جز ضرر برای انسان ندارد، اضافه کرد: دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای درصدد تربیت تروریست و ایجاد سازمان‌های تروریستی مانند القاعده در ایران هستند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه اهواز گفت: دشمنان درصدد هستند با راه‌اندازی شبکه‌های تروریستی دریای خون راه بیندازند و تا حاصل نشدن نتیجه هم از کار خود دست نمی‌کشند.

وی افزود: این کار‌ها چیز دور از ذهنی نیست و دشمن با فعالیت‌هایش این را ثابت کرده است لذا ما هم نباید این اقدامات را دست کم بگیریم و برای مقابله با کاری انجام ندهیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان طرح «صالحین» را دارویی شفابخش برای پاسخگویی به شبهات دانست و گفت: باید به شبهات متعددی که از جاهای مختلف به‌ویژه از طریق ماهواره‌ها به ذهن جوانان القاء می‌شود پاسخ داده شود.

وی پاسخ نگفتن به شبهات را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: باید به شبهات به‌وجود آمده با جواب‌های به‌روز پاسخ داده شود تا مشکلی برای جوانان ایجاد نشود.

برنامه‌ریزی براساس تهدیدات مناطق

امام جمعه اهواز در ادامه خطاب به روحانیون مسئول طرح صالحین در مناطق مختلف گفت: باید برنامه‌ریزی‌های درستی صورت بگیرد و مطابق با تهدیداتی که در مناطق مختلف شهر اهواز وجود دارد برنامه‌ها اجرا شود.

موسوی‌جزایری با اشاره به مناطق حاشیه اهواز نیز اظهار داشت: گاهی اوقات حاشیه‌ها خیلی مهم‌تر از متن هستند، مناطق حاشیه اهواز به‌جاهای بزرگی رسیده‌اند و کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

وی فساد اخلاقی، ابتذال و فرقه‌های منحرف را سه مشکل مهم عنوان کرد و بیان نمود: شما روحانیون که درصدد جذب جوانان هستید باید به مسائل روز بپردازید و به مخاطبان جوان خودآگاهی دهید.

انتهای پیام/72004/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول