اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی:

حماسه 9 دی کودتای نرم دشمن را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی گفت: حماسه 9 دی و حضور پرشور مردم کودتای نرم دشمن را خنثی کرد.

حماسه 9 دی کودتای نرم دشمن را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی صبح امروز در مراسم بزرگداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با تأکید بر لزوم کسب بصیرت در حوادث مختلف اظهار داشت: یک بال بصیرت علم و آگاهی داشتن نسبت به زمان است چون عالم به زمان می‌تواند جریان‌های التقاطی، لیبرالیستی و کمونیستی که چهره اسلامی به خود می‌گیرند را به خوبی شناسایی کند.

معادی افزود: باید توجه داشت که برای کسب بصیرت علم به تنهایی کفایت نمی‌کند چرا که علم سرعت می‌دهد اما ایمان به انسان جهت، نور و روشنایی می‌دهد. لذا بال دیگر بصیرت ایمان و نیز سعه صدر داشتن است.

معادی ادامه داد: انسان بی‌بصیرت همواره از مسیر دور می‌شود و به بیراهه می‌افتد و چنین انسانی هر چه سرعت خود را بیشتر کند از هدف دورتر می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: انسان‌ها و شخصیت‌های مختلف را در تحولات و دگرگونی‌های اجتماعی می‌توان شناخت و خواص جامعه باید متوجه باشند که مردم ما مراقب خواص هستند و عملکرد آنها را مدنظر دارند.

وی با اشاره به حماسه نهم دی ماه بعد از فتنه 88 اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند چنین جمعیتی بعد از مراسم تشییع جنازه حضرت امام خمینی(ره) بی‌نظیر بود و در تاریخ ثبت شد و با این حماسه ، کودتای نرم دشمن که قصد داشت نظام دینی و اسلامی را از بین ببرد خنثی شد.

معادی با بیان اینکه برخی مواقع فرصت تصمیم‌گیری بسیار کم است و نباید حضور در صحنه را به تأخیر انداخت تصریح کرد: برخی می‌گویند فتنه 88 حادثه‌ای بود که تمام شد ولی رهبر انقلاب می‌فرمایند باید ریشه فتنه را شناسایی کرد و نباید به این موضوع در حد یک حادثه نگاه کرد.

وی افزود:‌ باید ریشه 20 ساله این فتنه شناسایی شود ولی متأسفانه تاکنون در این زمینه کم کار شده است چرا که این حوادث چراغ راه آیندگان است و باید از آن درس گرفت چون فتنه همواره به رنگ‌های مختلف و با عوض کردن اسم و بهانه و شعار به صحنه می‌آید.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول