اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

ورود هیئت‌های مذهبی به عملیات‌های امداد و نجات

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اجرای مانور زلزله توسط هیئت‌های مذهبی کاشان را موفقیت‌آمیز خواند و تصریح کرد: موفقیت این مانور در کاشان نشانه آمادگی هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های امداد و نجات این شهرستان است.

ورود هیئت‌های مذهبی به عملیات‌های امداد و نجات

مهدی قدمی دیروز در پایان مانور زلزله طرح حضرت زینب(س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان آموزش برای مردم و مسئولان به منظور ایجاد آمادگی قبلی برای مقابله با حوادث را ضروری خواند.

وی با اشاره به نقش مؤثر آموزش در خدمت‌ رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان خاطر نشان کرد: نیروهای آموزش دیده هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان در زلزله آذربایجان حضوری فعال داشتند به طوری که می‌تواند بهترین الگو برای سایر هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های کشور باشد.

به گفته وی با انجام بررسی‌های کارشناسی و برنامه‌ریزی در استان‌های کشور، استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های نمونه و پایلوت برای اجرای مانور زلزله هیئت‌های مذهبی انتخاب شد و در این استان نیز شهرستان کاشان به عنوان نخستین شهر پایلوت برای اجرای این مانور با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی این شهرستان انتخاب شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اجرای مانور زلزله هیئت‌های مذهبی در قالب طرح حضرت زینب(س) افزود: بعد از یک سال آموزش هیئت‌های مذهبی کاشان اولین مانور زلزله فرضی این طرح توسط مدیریت بحران این شهرستان انجام شد تا آمادگی حضور به موقع دستگاه‌های شهرستان سنجیده شود و اقدامات هیئت‌های مذهبی نیز در این مانور ارزیابی شود.

وی اجرای مانور زلزله توسط هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان را موفقیت‌آمیز خواند و تصریح کرد: موفقیت این مانور در کاشان نشانه آمادگی هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های امداد و نجات این شهرستان است.

به گفته وی اجرای طرح حضرت زینب(س) در کاشان به عنوان شهر پایلوت در کشور با هدف توانمندسازی هیئت‌های مذهبی این شهرستان در مواقع وقوع بلایای طبیعی صورت گرفت چون معتقدیم در حوادث طبیعی همیشه مردم بهترین نقش را دارند.

قدمی اعتقادات مذهبی برای مشارکت در حوادث را یکی از استعدادها و ظرفیت‌های کشور برای مقابله با حوادث خواند و یادآور شد: سازماندهی هیئت‌های مذهبی برای استفاده از آنها در حوادث می‌تواند در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و کمک به نیازمندان واقعی حادثه‌دیده مؤثر و مفید واقع شود.

وی میزان اعتبارات دولتی برای پرداخت خسارت حوادث طبیعی را متغیر دانست و اضافه کرد: اصل خسارت حوادث توسط دولت پرداخت می‌شود که رقم مشخصی برای آن تعیین نشده است ضمن اینکه مردم نیز در کنار دولت مشارکت دارند.

به گفته وی، میزان تخصیص اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌ها بر اساس فعالیت‌های هر استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2406/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول