اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان مطرح کرد

مدیریت بحران با طرح‎های مردم‎محور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: توسعه و ترویج طرح‎های مردم‎محور در مراحل چهارگانه مدیریت بحران ضروری است و باید حمایت شود.

مدیریت بحران با طرح‎های مردم‎محور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در نشست با مجری طرح محب در استان گلستان اظهار داشت: تجربه نشان داده که نیروهای مردمی آماده و مجهز کارآمدترین ابزار مدیریت بحران محسوب می‎شوند.

وی تصریح کرد: تربیت و آموزش نیروهای فعال مردمی برای حضور در حوادث احتمالی آن هم در منطقه‎ای که زندگی می‌کنند و با فرهنگ و آداب آن سازگار هستند، مدیریت یک سرمایه اجتماعی است. 

آموزش‎های مردم‌محور باید گسترش یابد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در این فرآیند حضور این نیروهای فعال اجتماعی، علاوه بر سرعت‎بخشی به درمان و نجات جان مصدومان در افزایش امنیت منطقه حادثه‎دیده نیز تاثیرگذار است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر گسترش آموزش‎های مردم‌محور یادآور شد: این آموزش‌ها باید به دنبال حساس‎سازی افراد جامعه به موضوع بلایای طبیعی، آگاهی‌بخشی آنان نسبت به اصول اولیه امداد و نجات، افزایش همنوایی گروهی و آماده‎سازی برای واکنش‎های صحیح در برابر بلایای طبیعی باشد.  

سمیعی تصریح کرد: تغییر رفتار مردم جامعه نسبت به موضوع حوادث، ترویج سیاست‎های پیشگیرانه دولت همانند گسترش فرهنگ بیمه و مقاوم‎سازی ساختمان‎های مسکونی و تصحیح انتظارات غیرمعقول مردم خسارت‎دیده از دولت از دیگر برنامه‎هایی است که می‎تواند به عنوان مباحث آموزشی از سوی مربیان این دوره‎ها طرح شود. 

اعزام گروه بازتوانی و هیئت‎های مذهبی گلستان به مناطق زلزله‎زده آذربایجان‎شرقی

وی با اشاره به اعزام چندی پیش گروه بازتوانی و هیئت‎های مذهبی استان به مناطق زلزله‎زده آذربایجان‎شرقی افزود: گزارش تیم اعزامی نشان داد که حضور چنین نیروهایی در مراحل پس از بحران می‎تواند در بازتوانی، بازسازی و تقویت روحی آسیب‎دیدگان موثر باشد.

سمیعی ابراز امیدواری کرد با گسترش تشکل‎های مردم‎نهاد و برنامه‎ریزی برای آموزش آنان بتوان بیش از گذشته ضمن استفاده از این سرمایه اجتماعی در کاهش خسارات مادی و معنوی حوادث ناشی از بلایای طبیعی تاثیرگذار بود.

طرح محب (مشاوره و حمایت روانی در بلایای طبیعی) یک برنامه با رویکرد اجتماع‌محور است که تلاش می‌کند با دادن آموزش و آگاهی‌های لازم به مردم و تشویق آنها به تشکیل گروه‌هایی با استفاده از توانایی‌های محلی، آنها را در برابر عوارض پس از حادثه به ویژه بحران‌های روحی روانی و اجتماعی ایمن کند.

انتهای پیام/2307/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول