اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد

تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‎های مردم‎نهاد در عرصه مدیریت بحران گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بر تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‎های مردم‎نهاد در عرصه مدیریت بحران تاکید کرد.

تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‎های مردم‎نهاد در عرصه مدیریت بحران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، قاسم سمیعی اظهار داشت: توجه به توسعه تشکل‎های مردم‎نهاد با رویکرد مدیریت بحران به عنوان یک ضرورت باید در اولویت برنامه‎های پیشگیرانه این مجموعه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با ایجاد و ساماندهی سمن‎های غیردولتی مرتبط با مدیریت بلایای طبیعی می‎توان از حضور عالمانه و آگاهانه مردم در چرخه مدیریت بحران سود برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: از اثرات مثبت حضور تشکل‎ها در عرصه بلایای طبیعی می‎توان به حضور به موقع و موثر مردم در ساعات اولیه حادثه و همراهی هر چه بیشتر آنان با امدادگران و دست‎اندرکاران دخیل در مدیریت بحران اشاره کرد.

وی با اشاره به آموزش به عنوان مهمترین اصل برای تقویت تشکل‎های مردم‎نهاد خاطرنشان کرد: از ثمرات مهم آموزش به این تشکل‎ها می‎توان به افزایش سرعت در امدادرسانی، تربیت افراد متخصص و کارآمد در این عرصه اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‎های مردم‎نهاد در عرصه مدیریت بحران یادآور شد: با شناسایی و دسته‎بندی این تشکل‎ها می‎توان مسیر را برای بهره‎برداری هر چه بیشتر از این تشکل‎ها مهیا ساخت.

سمیعی خاطرنشان کرد: با ساماندهی این تشکل‎ها و مشخص شدن کم و کاستی‎های موجود می‎توان برای تشکیل و تاسیس تشکل‎های جدید مردمی برنامه‎ریزی کرد.

وی با اشاره به همایش ملی نقش مشارکت‎های مردمی و سازمان‎های مردم‎نهاد در مدیریت بحران که در شهر بم برگزار شده بود اذعان داشت: این همایش  گام مهمی در آشنایی هر چه بیشتر مجموعه کشور با توانمندی ظرفیت‎های بالقوه مردمی است که در تشکل‎های غیردولتی بروز و ظهور پیدا می‎کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ابراز داشت: تشکل‎های مردم‌نهاد هر منطقه با توجه به نوع بافت فرهنگی بهتر می‎تواند در کمک به هموطنان و مدیریت بحران اثرگذار باشد.

سمیعی تصریح کرد: حضور مردمی می‎تواند بار مالی دولت را کاهش داده و سرعت امدادرسانی و حتی بازسازی در مناطق آسیب‎دیده را افزایش ‎دهد.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول