اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

تشکیل تیم خبرنگاران مدیریت بحران هلال احمر مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تشکیل تیم خبرنگاران مدیریت بحران هلال احمر استان خبر داد و گفت: نقش رسانه‌ها کمک کار مدیریت بحران است.

تشکیل تیم خبرنگاران مدیریت بحران هلال احمر مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح تیم خبرنگاران مدیریت بحران هلال احمر استان مازندران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مازندران یکی از فعال‌ترین و کارآمدترین جمعیت‌های کشور محسوب می‌شود که به لحاظ ویژگی‌های خاص استان اعم از پذیرش میلیون‌ها گردشگر و مسافر در ایام مختلف سال از یک سو و تعدد حوادث طبیعی و انسانی از سوی دیگر، تقریبا به طور مداوم در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

حضور تیم‌های مجهز پزشکی در سواحل دریا

وی تصریح کرد: قابلیت و توانمندی ارائه خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران سبب شده که این استان به عنوان استان معین برای کلان شهر تهران لحاظ شود.

ولی‌پور بیان داشت: استقرار کمپ‌های ویژه جمعیت هلال احمر استان مازندران در طول محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز و تابستان و حضور پررنگ ناجیان غریق و تیم‌های مجهز پزشکی در سواحل دریا در فصل تابستان که ده‌ها نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهند، به همراه ارائه خدمات متنوع پزشکی، توانبخشی، مشاوره‌ای و بویژه اجرای عملیات‌های متعدد و حیات بخش امداد و نجات تنها بخشی از خدماتی است که پرسنل جمعیت هلال احمر استان مازندران به شهروندان و مسافران استان ارائه می‌دهند.

رسانه‌ها نقش مهمی در مدیریت افکار عمومی دارند

وی هدف از تشکیل این تیم را اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران بحران در واقع کمک یار مدیریت بحران این جمعیت محسوب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در مدیریت افکار عمومی در زمان حوادث دارند و اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات هلال احمر و حفظ اعتماد عمومی از انتظارات دیگر از این تیم است.

در سیل اخیر بهشهر اصحاب رسانه خدمات دستگاه‌ها به اطلاع مخاطبان رساندند

وی ارائه آموزش همگانی به مردم در زمان بحران برای حفظ آرامش و سلامت از طریق اطلاع‌رسانی، ایجاد نشاط، طراوت و امید دادن به آسیب‌دیدگان و نحوه برخورد درست گروه‌های امداد و نجات را از دیگر وظایف مهم تیم

خبرنگاران ویژه این جمعیت در زمان سوانح و حوادث همچون زلزله، سیل، توفان و رانش زمین عنوان کرد.

ولی‌پور اظهار داشت: در سیل اخیر بهشهر با وجود تلاش‌های فراوان رسانه های بیگانه در کم‌اهمیت جلوه دادن کمک‌رسانی به مردم، اصحاب رسانه در استان خدمات دستگاه‌های ذیربط را به خوبی به اطلاع مخاطبان رساندند.

این مسئول استانی از تیم خبرنگاران بحران به عنوان بازوان توانمند و قدرتمند مدیریت بحران جمعیت هلال احمر مازندران یاد کرد.

مازندران نیازمند 25 پایگاه امدادی

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی برعهده جمعیت هلال احمر است، افزود: این امر با کمک بسیج سازندگی و کمیته امداد صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه مازندران بر اساس استاندارد نیازمند 25 پایگاه امداد و نجات است، از فعال بودن 11 پایگاه امداد و نجات ثابت این جمعیت در سطح استان خبر داد.

ولی پور ادامه داد: دو پایگاه امداد و نجات در شهرهای کجور و کلاردشت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و دو پایگاه در پلور و نکا توسط خیران در حال ساخت است.

اخذ مجوز 5 پست امدادی در محورهای کناره

وی خاطرنشان کرد: 9 هزار متر مربع فضا هم برای ساخت انبار امداد و نجات در سطح استان موجود است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اخذ مجوز 5 پست امدادی در محورهای کناره استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پست‌ها خدمات بیشتری در کنار اورژانس ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تعامل بین دستگاه‌ها جزو وظایف مدیریت بحران در هنگام سوانح است، بیان داشت: تاکنون این تعامل خوب بوده است.

انتهای پیام/86018/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول