اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان گلستان اهواز خبر داد

تدوین نخستین سند مدیریت بحران بیمارستانی خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان گلستان اهواز از تدوین سند مدیریت بحران بیمارستانی برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد.

تدوین نخستین سند مدیریت بحران بیمارستانی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان به نقل از روابط عمومی بیمارستان گلستان اهواز، دکتر حبیب حی‌بر اظهار داشت: از آنجا که درمان بیماران در حادثه‌ها و بحران‌ها به دلیل وجود امکانات مجهز، پزشکان توانمند و کادر پرستاری باتجربه عموماً در بیمارستان گلستان اهواز انجام می‌شود، سند مدیریت بحران با همکاری گروه طب اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، تدوین و در این راستا اعضای تیم ستاد بحران بیمارستان گلستان اهواز مشخص و شرح وظایف آنها با تحقیق و پژوهش در منابع مدیریت بحران و بومی‌سازی به آنان ابلاغ شد و سپس در این راستا چندین کارگاه آموزشی در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز برای نخستین بار در خوزستان «همایش درمان در بحران» به همراه «مانور بحران بیمارستانی» در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.   

وی گفت: از آنجا که استان خوزستان استانی حادثه خیز است و همیشه در معرض حوادثی چون سیل، زلزله و ... بوده است و نیاز به اقدام فـوری و آمادگی احساس می شود، این سند مدیریت، کارگاه‌های آموزشی، همایش و مانور بحران در راستای آمادگی و هماهنگی در بیمارستان گلستان انجام شد و ستاد بحران بیمارستان گلستان جلسات مستمر دارد.

حی‌بر ادامه داد: سالانه حدود 100 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می کند، حدود 20 هزار بیمار بستری می‌شوند و 80 هزار بیمار به درمانگاه این بیمارستان مراجعه می‌کنند و این حجم بالای پذیرش مراجعان و حضور بیماران صعب‌العلاج و مصدومان حادثه‌های سخت خوزستان و چند استان اطراف، موجب افزایش توانایی و آمادگی این بیمارستان در مدیریت بحران شده است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز افزود: در حادثه‌ها، امداد و نجات مصدومان بخش مهمی از حادثه را تشکیل می‌دهد که به عهده سازمان‌هایی همچون فوریت‌های پزشکی و هلال احمر است و پس از آن درمان بیماران به عهده بیمارستان هاست که نقش بیمارستان گلستان تعیین کننده است و دیگر بیمارستان‌ها از این بیمارستان الگو برداری می‌کنند.

حی‌بر با اشاره به نقش مهم بیمارستان گلستان اهواز در دوران دفاع مقدس، گفت: تجربۀ دفاع مقدس، تجربۀ درخشان مدیریت بحران بیمارستان گلستان اهواز است و ما امروز بسیار توانمندتر از آن دوران از نظر تجهیزات و دانش پزشکی هستیم و آمادگی زیادی در این زمینه کسب شده است و به مردم نوید می دهیم در صورت بروز بحران کادر مدیریت و درمان بیمارستان گلستان اهواز ایثارگرانه برای خدمت و کنترل و مدیریت بحران آمادگی دارند.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول