اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیته روابط‌عمومی مدیریت بحران در گلستان شروع به کار کرد‌

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه کمیته روابط‌عمومی مدیریت بحران امروز با حضور مدیران روابط‌ عمومی دستگاه‎های اجرایی مرتبط در محل اداره کل مدیریت بحران گلستان شروع به کار کرد.

کمیته روابط‌عمومی مدیریت بحران در گلستان شروع به کار کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در این نشست تخصصی مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تشکیل این کمیته به عنوان حرکتی مبتکرانه و بدیع در سطح کشور گفت: این مجموعه تخصصی روابط‌عمومی تلاش خواهد کرد ضمن تعامل، خلأهای موجود در زمینه مستندسازی و اطلاع‎رسانی استان را در عرصه مدیریت بحران پوشش دهد.

قاسم سمیعی افزود: برنامه‌ریزی برای شناسایی نقاط ضعف و کاستی‎های مدیریت بحران در عرصه اطلاع‎رسانی به وی‍‍‍‍ژه در مرحله حین و مقابله از جمله مهمترین وظایف این کمیته است.

به گفته وی خلأ اطلاع‌رسانی در بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی علاوه بر دامن زدن به شایعات نادرست موجب سواستفاده رسانه‎های بیگانه و نشر اکاذیب از سوی آنان شده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حضور افراد باتجربه و صاحب‌نظر در کمیته روابط عمومی مدیریت بحران استان تصریح کرد: باید از این ظرفیت بالقوه برای تقویت جایگاه و به رسمیت شناختن این کمیته در چرخه‎های مدیریت بحران استان سود برد.

سمیعی کم‌توجهی به تهیه مستندات در زمان وقوع بحران را حلقه مفقوده روابط‌عمومی‌های مرتبط بر‌شمرد و خاطرنشان کرد: خیلی از دستگاه‎های اجرایی با وجود تلاش‎های مناسب در عرصه مقابله، هنوز آن گونه که شایسته است به‌ اهمیت مستندسازی و زمان ارائه آن توجهی ندارند.

وی ادامه داد: عدم ارائه مستندات حوادث در زمان اولیه به مرکز ممکن است در ارائه ابعاد واقعی حجم حادثه خلل وارد کند و استان نتواند چهره واقعی حوادث و خسارات وارده را به مدیران کشور انتقال دهد.

وی ضریب تاثیرگذاری رسانه‌ها را در حوادث بسیار مهم قلمداد کرد و اذعان داشت: رسانه‌های آگاه به موضوع مدیریت بحران ظرفیت مناسبی برای همراهی روابط‌عمومی‌ها در مستندسازی هستند.

سمیعی با اشاره به گنجاندن اداره روابط‌عمومی در چارت مدیریت بحران استان‌ها افزود: اگر چه طبق گفته مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور برای استان‌ها اداره‌ای تحت عنوان روابط‌عمومی پیش‌بینی شده اما هنوز این چارت به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان کشور و ابلاغ این چارت و دیگر اجزای قانون، بخشی از مشکلات ادارات کل مدیریت بحران استان‌ها حل و ساماندهی شود.

در ادامه جلسه اعضا با اشاره به تشکیلات روابط‌عمومی در سازمان متبوع خود گزارشی از عملکرد روابط‌عمومی خود در مراحل چهارگانه مدیریت بحران ارائه دادند.

همچنین مبحث آموزشی "قانون و آیین‌نامه اجرایی مدیریت بحران" از سوی "علی‌اصغر میرزایی" کارشناس مسئول بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران استان برای اعضای حاضر در جلسه ارائه و تدریس شد.

در پایان این جلسه مصوب شد جلسات کمیته ماهی یکبار تشکیل و در نخستین جلسه ساختار و دستورالعمل کمیته روابط‌عمومی مدیریت بحران تدوین شود.

برای نخستین بار در سطح کشور کمیته روابط‌عمومی مدیریت بحران استان تشکیل و با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی در عرصه اطلاع‌رسانی و مستندسازی رسمیت یافته است.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول