اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان عنوان کرد

عدم فعالیت 2 کارگروه از کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دو کارگروه تخصصی از مجموع 14 کارگروه تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فعال نیست.

عدم فعالیت 2 کارگروه از کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر جمعه در بازدید از مرکز مدیریت بحران استان گلستان که به علت بارش برف در آماده‎باش هستند در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت راه‎اندازی این کارگروه‎ها، استاندار گلستان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و صادرکننده احکام روسای این کارگروه‎ها طی نامه‎ای بر تشکیل هر چه سریع‎تر این دو کارگروه تخصصی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: طبق قانون و ماده 15 فصل پنجم آیین‎نامه اجرایی مدیریت بحران کشور، همه کارگروه‎ها بر اساس حکم ابلاغی از سوی عالی‎ترین مقام استان موظف هستند نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی مرتبط اقدام کنند.

کارگروه‎ها بازوی اصلی اجرایی برنامه‎های کلان شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هستند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، کارگروه‎ها را بازوی اصلی اجرایی برنامه‎های کلان شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برشمرد و افزود: در این زنجیره‎کاری، فعال نبودن حتی یک کارگروه مشکلاتی را برای برنامه‎ریزی این مجموعه فراهم می‎سازد.

سمیعی یادآور شد: علاوه بر تاکید استاندار، جلساتی نیز با روسای این کارگروه‎ها برگزار شد و البته آن دوستان اعتقاد دارند که در حوزه کاری خود وظایف محوله کارگروه را انجام می‎دهند.

وی با اشاره به فرابخشی بودن وظایف کارگروه‎ها تصریح کرد: طبیعی است که وظایف کارگروه‎ها منطبق بر وظایف سازمانی دستگاه‎ها ابلاغ می‎شود، اما اهدافی که شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مدنظر دارد فراتر از وظایف یک یا چند دستگاه اجرایی است.

این مسئول عملکرد کارگروه‎های دیگر استان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: این کارگروه‎های تخصصی به طور منظم با تشکیل جلسات به انجام وظایف کارگروهی پرداخته و گزارش عملکرد خود را هر چند ماه یکبار در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه می‎دهند. 

سمیعی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از مجموعه مدیریت بحران استان در این کارگروه‎ها حضور دارند که ضمن عضویت در کنار دیگر اعضا و با هماهنگی روسای کارگروه، وظیفه نظارت و گزارش‎دهی از روند اقدامات کارگروه را به این اداره کل بر عهده دارند.

به گفته وی اخیراً نامه‎ای برای روسای این کارگروه‎ها ارسال شد تا نسبت به اعلام برنامه‎های کارگروه و زمان‎بندی جلساتشان به این اداره کل اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به عملکرد مطلوب کارگروه‎های فعال استان و فعال‎سازی دو کارگروه غیرفعال، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بتواند در امر سیاست‎گذاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی گام‎های ارزنده‎تری بردارد.

توصیه‎های ایمنی مدیرکل مدیریت بحران گلستان طی روز آینده یخ‎بندان در این استان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از شهروندان گلستانی خواست تا با توجه به ریزش برف در استان نکات ایمنی را رعایت کنند.

سمیعی افزود: با بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی استان و ترسیم شکل زیبایی از طبیعت در نقاطی از استان، شهروندان در این مناطق حضور پیدا می‎کنند که فقدان رعایت نکات ایمنی ممکن است موجب وقوع حوادث ناگواری شود.

گلستانی‎ها طی روزهای آینده ‎از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

وی از شهروندان گلستانی خواست با توجه به بارش برف و وقوع یخ‎بندان طی روز جاری و روزهای آینده حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیرچرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد: هواشناسی استان طی اطلاعیه اخطاریه‎ای با اعلام پیش‎بینی بارش باران و برف نسبت به کاهش دما، وقوع یخ‎بندان، پدیده مه و اختلال در تردد در جاده‎های کوهستانی هشدار داد.

سمیعی ابراز داشت: براساس آخرین اطلاعات هواشناختی، امواج سامانه ناپایدار از اواخر هفته به تدریج به استان نفوذ کرده و موجب افزایش ابر، بارش برف و باران شده است.

کاهش محسوس دما بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد در گلستان

وی ادامه داد: این شرایط جوی همچنین باعث وزش باد شدید، کاهش محسوس دما بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد خواهد شد و تا پایان روز شنبه ادامه خواهد داشت.

این مسئول عنوان کرد: به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است وسایل گرمایشی منازل و محل کار خود را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کنید.

در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب کنید

سمیعی با بیان اینکه در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب کنید گفت: پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان همچنین متذکر شد: از عبور از سطح یخ‎زده حوض‎ها و دریاچه‎های مصنوعی پارک‎ها جداً خودداری کنید.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول