اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

وقف نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: وقف نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش می‌دهد.

وقف نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی باقری در همایش دانش‏آموزی با عنوان وقف، اظهار داشت: وقف موضوعی است که ابعاد مختلف زندگی مردم جامعه را تحت تاثیر قرار می‏دهد.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه، افزود: نیاز‏های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم در جامعه از طریق موضوع وقف قابل بررسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان اهمیت وقف در اسلام را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نه تنها در ایران بلکه در سایر جوامع اسلامی نیز موضوع وقف دارای اهمیت بسیاری است.

وی به اهمیت وقف در کشور عربستان اشاره کرد و گفت: اهمیت وقف در این کشور به گونه‏ای است که وزارت وقف در این کشور فعالیت مختلفی انجام می‏دهد.

باقری وقف را مطابق با فطرت انسانی عنوان کرد و یادآور شد: وقف و فطرت انسانی هماهنگی و تطابق بسیاری دارند و از این رو اهمیت و توجه به وقف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان به نیاز‏های اقتصادی مردم جامعه اشاره کرد و افزود: نیازمندی و مشکلات اقتصادی در جامعه قابل کتمان نیست.

وی توجه به معیشت مردم در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وقف در نیاز‏های معیشتی مردم جامعه می‏تواند وارد شود و تاثیرگذاری مناسبی را ایفا کند.

باقری با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه، گفت: توجه به نیاز‏های اجتماعی و فرهنگی مردم در قالب وقف بسیار راهگشا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان اماکن مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بقاع متبرکه برای فعالیت‏های اجتماعی و فرهنگی مردم باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: اهمیت مساجد و امامزاده‏ها در سطح استان برای پاسخگویی به نیاز‏های اجتماعی و فرهنگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

باقری به هجمه دشمنان در مقابله با سنت حسنه وقف اشاره کرد و یادآور شد: تخریب دشمنان برای مقابله با وقف در جامعه اسلامی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان مقابله با تخریب دشمنان را امری لازم برشمرد و افزود: برای ایستادگی در مقابل تخریب‏های دشمنان باید ظرفیت‏های فرهنگی و دینی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/73002/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول