اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان تأکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ وقف در پیکره جامعه/ وقف معامله با خداست

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تویسرکان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در پیکره اجتماع گفت: وقف کردن داشته‌ها یک نوع‌ معامله با خداوند است و هر کس بتواند در این عرصه پیشرو باشد سعادت دنیوی و اخروی را برای خود خریده است.

لزوم ترویج فرهنگ وقف در پیکره جامعه/ وقف معامله با خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یحیی خورشید‌خانی عصر امروز در مراسم عطرافشانی و غبارروبی امامزاده ناصر(ع) با تأکید بر اینکه حضور و بهره‌مندی از جوار امامزاده‌ها روح انسان را متحول و تعالی می‌بخشد، اذعان کرد: عزتمندی انسان در تمسک و توسل به خاندان اهل بیت(ع) در هر برهه از زمان رهایی بخش و در دنیا و آخرت افزون‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شود زمینه آرامش مردم در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه فراهم شود، بیان کرد: با طراحی یک برنامه مدون کارشناسی، هدفمند و سرمایه‌گذاری درست در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه هجمه‌ها و تهدیدهای ناتوی فرهنگی دشمن را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

معاون فرماندار تویسرکان ضمن تقدیر از عملکرد خوب اوقاف شهرستان، مطالعه و شناخت امامزاده‌های ناشناخته را از اوقاف و امور خیریه خواستار شد و گفت: تلاش شود امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ناشناخته با بررسی‌های کارشناسانه و تحقیق از منابع معتبر مشخص شوند.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه وقف تعادل و استغنای بخش اقتصاد مسلمانان است، تصریح کرد: روایات زیادی در خصوص ترویج و نهادینه شدن وقف در جامعه اسلامی به ویژه در بخش‌های مختلف اقتصادی آمده است.

خورشیدخانی با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در پیکره اجتماع، بیان داشت: وقف کردن داشته‌ها یک نوع‌ معامله با خداوند است و هر کس بتواند در این عرصه پیشرو باشد سعادت دنیوی و اخروی را برای خود خریداری کرده است.

وی با اشاره به قدمت زیاد و درخشان وقف در سنت نبوی، متذکر شد: وقف تنها مختص به حوزه دین و مذهب نیست بلکه این سنت حسنه متعالی دایره کاربردی گسترده‌ای دارد و در همه عرصه‌ها نظیر بهداشت، ازدواج، مسکن و ... با کارکردی ارزشی مشکل‌گشاست.

معاون فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه وقف بزرگ‌ترین گام در ارتقای همه‌جانبه کشور در بخش‌های متفاوت به شمار می‌رود، ابراز کرد: شناخت و معرفی آثار و مزیت‌های وقف مستلزم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌‌بخشی درست است و رسانه‌ها نقشی اصلی را دارند که باید در این خصوص با همت و تلاشی مضاعف وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/89010/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول