اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف فردوس خبر داد

اعزام 80 مبلغ وقف به مناطق شهری و روستایی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از اعزام 80 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

اعزام 80 مبلغ وقف به مناطق شهری و روستایی فردوس

حجت الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با توجه به اینکه مبلغان دینی بهترین ظرفیت تبلیغی را در اختیار دارند بنابراین در طول هفته وقف با مبلغان هماهنگ‌شده تا در منابر و مجالس، فرهنگ وقف را تبلیغ کنند.

وی مبلغان دینی را بهترین و موثرترین عامل روشنگری مردم در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت واقف دانست و گفت: واقفانی که به سمت و سوی باقیات و صالحات می‌روند و اثر ماندگاری از خود به جای می‌گذارند حاصل نشستن در مجلس علما و فضلا است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس همچنین از برگزاری همایش وقف و روحانیون در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به نقش موثر روحانیت در تبیین و ترویج وقف، این همایش در پایان هفته وقف و با حضور علما و روحانیون شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

* وقف سه فنجان آب از قنات برون در فردوس

خدایی از وقف سه فنجان آب از قنات برون همراه با اراضی آن و همچنین یک قطعه زمین زعفرانی و محوطه معروف به سرآسیاب توسط حاجیه خدیجه میربرون به ارزش 60 میلیون ریال در فردوس خبر داد.

وی تصریح کرد: اقوام و خویشاوندان مرحوم میربرون، تمام املاک و اموال باقیمانده آن مرحوم را وقف تلاوت قرآن کریم و اطعام در ایام شعبانیه کردند که این اقدام آنها قابل تحسین و ستایش است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس یادآور شد: با توجه به عملکرد مثبت اوقاف در سال‌های اخیر و با وجود تبلیغات سوء نسبت به مقوله وقف و همچنین استفاده از موقوفات، در حال حاضر وقف‌های جدید زیادی توسط مردم شهرستان فردوس انجام می‌شود.

این مسئول عملکرد صحیح متولیان موقوفات را یک اطمینان‌بخشی و جلب اعتماد به مردم دانست و گفت: این امر سبب استقبال مردم به سمت وقف‌های جدید شده است .

* ضرورت ثبت وقف کمک به ازدواج دانشجویان و جوانان

وی با اشاره به اینکه در هر دوره از تاریخ، انسان‌‌های نیکوکار با درک صحیح از نیازهای روز جامعه، با وقف اموال خود به نیازهای جامعه بشری پاسخ داده‌اند، افزود: در جامعه اسلامی مردم باید نسبت به وقف توجه ویژه‌‌ای داشته باشند و هر نفر یک واقف باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی، ترویج فرهنگ شهادت، مقابله با فرهنگ غیراسلامی، کمک به ساخت مدارس علوم دینی، کمک به ازدواج دانشجویان و جوانان، کمک به اشتغال جوانان و ده‌ها مورد دیگر را از مصادیق وقف برشمرد و اضافه کرد: دیدگاه منفی بعضی نسبت به موقوفات، حاصل بی‌اطلاعی از بار ارزشی مثبت در موقوفات است.

* توزیع سبد ارزاق بین 60 خانوار نیازمند در فردوس

خدایی متذکر شد: در هفته وقف بیش از 60 سبد مواد غذایی شامل گوشت، ماکارونی و نان بین خانواده‌های نیازمند فردوس و اسلامیه توزیع شد.

این مسئول ارزش ریالی این ارزاق را 8 میلیون ریال اعلام کرد و اذعان داشت: سبد مواد غذایی از محل موقوفات منطبق تهیه و به یاد واقفان خیراندیش بین خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/69007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول