اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره اوقاف خراسان‌رضوی تاکید کرد

نقش مهم مطبوعات در ترویج فرهنگ وقف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: مطبوعات و رسانه‌ها در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف نقش مهمی دارند.

نقش مهم مطبوعات در ترویج فرهنگ وقف

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، حجت‌ گنابادی‌نژاد در اختتامیه نخستین جشنواره تجلی وقف و بقاع متبرکه در رسانه که در تالار نور اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سنت وقف به سبب اهمیت و نقشی که در فقرزدایی و کمک به محرومان و مستمندان و همچنین پر کردن فاصله طبقاتی به وجود آورده جایگاه خوبی میان مسلمانان و جوامع اسلامی دارد.

وی ادامه داد: امامت جوامع اسلامی در دوره‌های مختلف، توجه خاصی نسبت به خیراندیشی، نیکوکاری، دستگیری از محرومان داشته است و وقف از جمله مسائلی است که ائمه اطهار(ع) حتی زمانی که در مصدر حکومت بر جامعه نبوده‌اند نیز بدان توجه داشته‌اند.

گنابادی‌نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در مسیری گام برداریم که راه‌حل‌هایی برای رفع موانع اقتصادی تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد کشور داشته باشد که در این راستا وقف از ابزار مهم به شمار می‌رود که می‌تواند سبب سرمایه‌گذاری افراد خیر، برقراری عدالت و توازن اجتماعی، ریشه‌کن کردن فقر، توانمندسازی و خودکفایی بخش خصوصی و مردمی جامعه و توجه خاص به اقتصاد فرهنگی شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی یادآور شد: مردم نیکوکار در هر دوره و عصر، متناسب با مقتضیات و نیازمندی‌های آن زمان و میزان کمبودها مشخص و اموال و املاک در این مسیر استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئله وقف از مسائل و برنامه‌های مهم در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) بوده است و اهل بیت نیز به این مسئله توجه ویژه داشتند، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه و علما و روحانیت باید بیشتر از گذشته نسبت به ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند با وجود اینکه اغلب موقوفات خراسان‌رضوی مربوط به اهل بیت(ع) است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه بیشترین بهره‌وری از وقف در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی است، افزود: وقف یک سرمایه عظیم و ماندگار است که نقش مؤثری در از بین بردن و کاهش فاصله طبقاتی و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و آموزشی داشته است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اظهار کرد: مطبوعات و سرمایه‌گذاری در انتقال ارزش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در آگاه‌سازی مردم نقش بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید در ترویج فرهنگ وقف نقش ایفا کند و با کمک‌ گرفتن از وقف در زمینه آموزش و پرورش و درمانگاه‌ها کمک مطلوبی به جامعه کرد.

انتهای پیام/70018/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول