اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر:

توجه به بعد فرهنگی وقف به طور ویژه مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید توجه بیشتری به مسئله وقف به ویژه در بعد فرهنگی صورت گیرد.

توجه به بعد فرهنگی وقف به طور ویژه مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام محمد اکبری بعدازظهر امروز در نشست تخصصی «وقف، توسعه، احسان ماندگار» که با حضور اساتید و کارکنان دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آموزه‌های ارزشمند و مقدس در دین اسلام وقف بوده و در قرآن کریم از آن به عنوان باقیات‌الصالحات نام برده شده است.

وی گفت: هر آنچه در این دنیا برای ما آفریده شده است فنا می‌شود و یکی از چیزهایی که همیشه باقی خواهد ماند وقفی است که فرد در دنیا انجام می‌دهد و ثمرات جاری آن را بعد از مرگ می‌چشد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر با اشاره به اینکه در کشور ما مردم نسبت به این سنت حسنه آگاهی دارند، ادامه داد: البته برای ترویج این امر باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری باید توجه بیشتری به مسئله وقف به ویژه در بعد فرهنگی آن انجام شود.

اکبری دانشکده علوم قرآنی ملایر را یکی از ثمرات وقف برشمرد و تصریح کرد: دانشکده علوم قرآنی یکی از ثمرات واقعی وقف است که با دو هدف تربیت نیروی انسانی عالم و دانشمند و تولید علم و پژوهش‌های علوم انسانی و فناوری پژوهشگران تأسیس شده است.

وی به رابطه خوب این دانشکده با اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی از مهم‌ترین این اولویت‌ها بوده و در همین راستا دانشگاه علوم قرآنی کشور در نظر دارد دو واحد درسی در زمینه وقف را در واحد درسی دانشجویان دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور بگنجاند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر این طرح را اقدام مهمی برای کمک در امر موقوفات و سنت حسنه وقف خواند و اظهار داشت: دانشجویان در این راستا می‌توانند به عنوان بازوی توانمندی در مدیریت و احیای موقوفات و بقاع متبرکه برای اوقاف و امور خیریه باشند.

وی افزود: در حال حاضر مکاتبات و کارهای اولیه طرح انجام شده است و در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن این دو واحد درسی در دانشکده علوم قرآنی خواهیم بود.

اکبری در ادامه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح مجازی یادگیری مفاهیم و فنون قرآنی شامل حفظ، قرائت، تجوید و ... از سوی دفتر مرکز دانشگاه علوم و معارف کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم مردم می‌توانند به صورت مجازی با فنون قرآنی به صورت تخصصی آشنا شوند و قرآن را فرا بگیرند.

وی خواستار توجه بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نسبت به تجهیز این دانشگاه به سیستم‌های کامپیوتری در راستای حفظ قرآن کریم شد و ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ این دانشگاه تربیت حفاظ قرآن است که باید امکانات بیشتری در این زمینه داشته باشیم و تا‌کنون نیز در این راستا موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

در ادامه نیز اساتید و دانشجویان نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه وقف عنوان کردند.

انتهای پیام/89013/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول