اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

وقف نشر فرهنگ و عامل فقرزدایی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وقف وسیله‌ای برای نشر فرهنگ و عامل فقرزدایی در سطح جامعه است.

وقف نشر فرهنگ و عامل فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش وقف بانوان و توسعه احسان ماندگار در سالن اجتماعات آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که ماندگاری آن در اعصار مختلف باقی مانده و برای صاحب آن سبب خیرات و صالحات است.

وی افزود: وقف به عنوان یک پدیده خیر و نیک در جامعه تلقی می‌شود که احسان و نیکوکاری افراد متولی انجام این فریضه خداپسندانه همواره در جامعه پایدار و زنده باقی خواهد ماند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه 6 گروه قادر به جاودانه ساختن خود هستند، بیان کرد: فرزند نیک، غرس و نهال، حفر چاه، کتاب و وقف مهم‌ترین مسایلی است که می‌تواند با بهره‌مند مردن جامعه از برکات آنها پایداری و ماندگاری را به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: الگوی تمامی بانوان، حضرت زهرای اطهر (س) است که با وقف هفت باغ (فدک) و در اختیار قراردادن عوایدی آن نسل به نسل و مصرف آن برای سادات و به عنوان برترین رفتار حسنه وقف محسوب می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: بانوان به دلیل اینکه بعضا مسئولیت اقتصادی بر عهده آنها نیست فرصت مناسبی برای آنان برای وقف فراهم شده است که باید به نحو احسن از آن بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه بانوان به دلیل صفای باطن آماده‌تر برای وقف و بخشش هستند افزود: در موزه شهر مکه مکرمه قرآنی وجود دارد که با طلا نگاشته شده و 70 میلیون ریال سعودی برآورد ارزش آن است که توسط یک بانوی یزدی تامین و پرداخت شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود که در این راستا اداره‌کل اوقاف و امور خیریه وظیفه خطیری در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی جامعه بر عهده دارد.

وی بیان کرد: با انجام فعالیت‌های متنوعی که از سوی این اداره کل در حال انجام است.

سلیمانی ادامه داد: هر روز شاهد فراگیری مطلوب‌ترین این سنت حسنه در سطح جامعه هستیم که این امر باید توسعه بیشتری یابد.

انتهای پیام/75001/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول