اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شوط خبر داد

شناسایی 8 وقف جدید به ارزش 5 میلیارد ریال در شوط

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شوط گفت: 8 وقف جدید به ارزش 5 میلیارد ریال در شوط شناسایی شده که ارزش بالای این موقوفات نشان‌دهنده وجود روحیه احسان و نیکوکاری در مردم است.

شناسایی 8 وقف جدید به ارزش 5 میلیارد ریال در شوط

اسماعیل اسکندرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این موقوفه‌های جدید دارای کاربرد مزروعی، مسکونی و مذهبی هستند که در مجموع 7 هزار مترمربع مساحت دارند.

وی با بیان اینکه شوط مقام نخست آذربایجان غربی را در شناسایی موقوفه‌های جدید برخوردار است، افزود: مردم این شهرستان در به جا آوردن این سنت حسنه به معنای واقعی کلمه پیشتاز هستند چرا که به اهمیت این مبحث و مزیت‌های آن برای جامعه آگاهی کافی دارند.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شوط اضافه کرد: برای گرامی‌داشت این ایام و تبیین اهمیت وقف برنامه‌های مختلفی تدارک یافته است که با مشارکت شهروندان به مرحله اجرا گذاشته می‌‌شود لذا امیدوار هستیم مردم استقبال خوبی از این برنامه‌ها به عمل آورند.

وی به برگزاری مراسم‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: روز پنجشنبه مورخ 21 دی ماه به مناسبت شروع هفته وقف و وفات یافتن پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی مراسم‌های معنوی و مذهبی متنوعی با شور و حال خاصی برپا شد.

اسکندرزاده به حضور کارکنان این مجموعه در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: امام جمعه این شهرستان بخش‌هایی از خطبه را به این موضوع اختصاص داد تا شهروندان بیشتر از گذشته با اهمیت این موضوع آشنا شده و برای انجام دادن آن راغب‌تر شوند و دیگران را هم به این مباحث تشویق کنند.

 وی گفت: برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا (ع) با هماهنگی هیئت امناء مساجد شوط، چاپ بروشور، معرفی واقفان شوط، برپایی همایش تجلیل از واقفان، تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی، پخش کتب و بروشورهایی با محتوای دینی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف سال جاری قلمداد می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شوط به تجلیل از واقفه حاجیه عمه خانم رضایی اشاره کرد و اظهار داشت: وی باارزش‌ترین وقف سال آذربایجان غربی را انجام داده است بنابراین در آئینی از وی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول