اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز شمار هفته وقف در قبله تهران

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف ویژه‌برنامه‌هایی به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در قبله تهران برگزار شد.

روز شمار هفته وقف در قبله تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، هفته وقف از 21 دی ماه آغاز و تا 27 این ماه ادامه دارد.

باتوجه به سرفصل‌های برنامه‌های اجرایی سازمان اوقاف و امورخیریه هر روز از این هفته به نامی مزین شده است که اهمیت و ضرورت برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

حجت‌الاسلام مهدی توسلی، به‌ عنوان متولی امور فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه ری برنامه‌ها و همایش‌هایی را متناسب با این ایام پیش‌بینی کرده است که در طول هفته وقف به اجرا درمی‌آید.

بنا به تعبیر ما هر روز از این هفته خوانی برای رسیدن به افق چشم‌انداز سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که با پشت‌سر گذاردن این هفت خوان بی‌شک والاترین هدف مسئولان یعنی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در میان مردم، استفاده بهینه از موقوفات در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان و انجام نیت واقفان محقق خواهد شد.

خوان اول:

وقف؛ ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین

نخستین روز هفته وقف به‌نام «وقف؛ ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین» نام‌گذاری شده است که در این روز محفل انس با قرآن در آستان شیخ صدوق (ره) برگزار می‌شود.

در این روز همایشی با عنوان «یاوران وقف» از سوی معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری تدارک دیده شده است که از مدیران، مسئولان و خیرانی که برای احیا و سنت وقف و رسیدگی به امور آستان امامزادگان پیشگام هستند، تجلیل به‌عمل می‌آید.

خوان دوم:

وقف؛ احیای سنت نبوی و سیره علوی

دومین روز هفته وقف با عنوان «احیای سنت نبوی و سیره علوی» نام‌گذاری شده است که به‌دلیل تقارن با سالروز وفات و شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم عزاداری و زیارت پیامبر (ص) از راه دور در آستان امامزادگان ری دایر است.

یکی دیگر از مراسم پیش‌بینی شده از سوی معاونت فرهنگی اداره اوقاف ری برای این روز برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با عنوان «همه واقف باشیم» در نقاط مختلف شهر است.

ایجاد شرایط مناسب برای حضور منسجم و پرشکوه مردم شهرستان ری در نماز جمعه و توزیع بروشورهایی در ارتباط با معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر اعظم (ص) و ترویج فرهنگ وقف در میان نمازگزاران نیز در فهرست برنامه‌های دومین روز هفته وقف تعریف شده است.

خوان سوم:

وقف؛ ولایت، تداوم بیداری اسلامی

سومین روز هفته وقف با نام «وقف؛ ولایت و تداوم بیداری اسلامی» مزین شده است که با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) مصادف است.

برگزاری مراسم عزاداری حضرت ثامن الحجج (ع) در آستان امامزادگان مهمترین و شاخص‌ترین برنامه‌های سومین روز هفته وقف به‌شمار می‌رود که دراین روز ائمه جماعات و سخنرانان نیز به‌منظور ترویج فرهنگ وقف با حضور در این اماکن مقدس اشاراتی به اهمیت و فضیلت سنت حسنه وقف خواهند داشت.

خوان چهارم:

وقف؛ اقتصاد و افزایش بهره‌وری موقوفات

چهارمین روز هفته وقف با نخستین روز ماه ربیع الاول متقارن شده است که عنوان «وقف؛ اقتصاد و افزایش بهره‌وری موقوفات» برای این روز انتخاب شده است.

در این روز همایشی با حضور مستاجران موقوفات ری در آستان امامزاده علی اکبر (ع) پلایین برگزار می‌شود که برنامه‌های متنوعی برای جلب مشارکت و همکاری مستمر و متداوم این افراد برای اجرای بهینه وظایف اداره اوقاف پیش‌بینی شده است.

باتوجه به اهمیت و نقش بسیجیان در احیا و رونق فرهنگ بسیج، همایشی برای گردهمایی و آشنایی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج ری با اهداف اداره اوقاف تدارک دیده شده است.

خوان پنجم:

وقف؛ عدالت نیازهای اجتماعی

پنجمین روز این هفته عنوان «وقف؛ عدالت نیازهای اجتماعی» را پذیرا شده است که قضات دادگستری شهرستان ری مهمان همایشی با عنوان این سرفصل هستند تا با اهمیت و فلسفه وقف بیشتر آشنا شوند.

خوان ششم:

وقف؛ قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه

ششمین روز هفته وقف در راستای ایجاد قطب فرهنگی در آستان امامزادگان با این عنوان نام‌گذاری شده است که دراین روز از تمام مدیران ادارات فرهنگی ری دعوت به‌عمل آمده است تا رایزنی لازم برای ایجاد ارتباط با مدیران اماکن مذهبی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در آستان امامزادگان انجام شود.

خوان هفتم:

وقف؛ بانوان و توسعه ماندگار

آخرین روز از هفته وقف در راستای شفاف سازی نقش و اهمیت ترویج فرهنگ وقف از سوی بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه به نام «وقف؛ بانوان و توسعه ماندگار» نام‌گذاری شده است.

در این روز همایشی برای افزایش اطلاعات و آگاهی بانوان پیرامون موضوع وقف در آستان امامزاده عبداله (ع) پیش‌بینی شده است.

مسئولان و فرماندهان بسیج ادارات نیز در آخرین روز هفته وقف در امامزاده علی اکبر (ع) پلایین گرده می‌آیند تا درخصوص وقف این سنت حسنه اطلاعات بیشتری کسب و آن را درمیان سایر اهالی ترویج دهند.

صرفا جهت اطلاع!

امسال به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه ری بیش از 15 هزار و یکصد نفر از اهالی ری در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند و این در حالی است که سهمیه کل استان تهران برای حضور در رقابت‌های قرآنی 35 هزار نفر بوده است که حضور چشمگیر اهالی ری در مسابقات قرآنی برای دو سال متوالی رتبه اول را از نظر کمیت در مسابقات قرآن نصیب این شهرستان کرده است.

صرفا جهت اطلاع!

با فرارسیدن هفته وقف، مسابقه سراسری انشاء با موضوع «وقف» در میان 4 هزار دانش‌آموز مدارس ری برگزار می‌شود.

در پایان هفته وقف آثار دانش‌آموزان مورد بررسی داوران قرار گرفته و به تعدادی از دانش‌آموزانی که آثاری زیبا و کامل را ارائه داده‌اند، جوایز ارزنده‌ای از سوی معاونت فرهنگی اداره اوقاف اهدا می‌شود.

انتهای پیام/2462/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول