اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آبفار زنجان تاکید کرد

25 درصد از پروژه‌های آبفار زنجان با قراردادهای قبلی/ نان به نرخ دیروز

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان زنجان گفت: 25 درصد از حجم کارهای سال‌جاری از محل قراردادهای قبلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در سال مالی 90 انجام شده است.

25 درصد از پروژه‌های آبفار زنجان با قراردادهای قبلی/ نان به نرخ دیروز

اباذر صفی‌خانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان تخصیص اعتبارات شرکت آبفار استان زنجان از محل تملک دارایی‏های سرمایه‎ای تاکنون به صورت متوسط حدود 5/28 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از اعتبار 72 هزار و963 میلیون ریالی منظور شده برای سال مالی جاری به شرکت آبفار از محل تملک دارایی‏های سرمایه‏ای فقط مبلغ 30 هزار و 777 میلیون ریال تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات پیش‎بینی شده برای شرکت، تخصیص زیادی در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قرار نگرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بخشی از طرح‌های شرکت را عملیاتی کرده‌ایم، اذعان کرد: به دلیل مناسب نبودن شرایط تخصیص اعتبارات در سال‌جاری و عدم توفیق در پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد، پیمانکاران طرف قرارداد نیز از نظر مالی ضعیف شده و امکان سرمایه‎گذاری جدید به صورت مشارکتی و در قالب پیمان فی‌مابین را ندارند.

وی افزود: پیمانکاران جدید هم به دلایل مختلفی انگیزه بالا برای مشارکت با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در قالب قرارداد فی‌مابین را ندارند.

*پایین بودن تخصیص اعتبارات در آبفار

صفی‎خانی در ادامه اظهار کرد: به دلیل پایین بودن میزان تخصیص اعتبارات در سال‌جاری با لحاظ اولویت‎های ویژه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان و در نظر گرفتن چارچوب موازین اقتصاد مقاومتی نسبت به باز تخصیص منابع در اختیار اقدام کرده و با لحاظ استراتژی کلان شرکت متناسب با شرایط موجود سعی داریم منابع محدود در اختیار را به صورت بهینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات موجود در شرکت آبفار استان زنجان با چارچوب مذکور به صورت بهینه توزیع شده است، ادامه داد: با اقدام یاد شده سعی می‏شود در راستای هدفمندی عملیات اجرایی پروژه‎ها و هزینه‌کرد مؤثر اعتبارات تخصیصی اهتمام لازم صورت پذیرد.

*اجرای پروژه‎های قابل بهره‏برداری

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه از یک‌سو اعتبارات پیش‏بینی شده برای رفع نیازمندی‎های مالی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان کافی نیست، اضافه کرد: از طرف دیگر نیازهای شرکت حالت تفصیل فزاینده دارد.

وی یادآور شد: برای رفع خلاء‏های موجود در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان به ناچار اعتبارات در اختیار را به پروژه‌هایی که با تزریق پول کم امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد، اختصاص می‎دهیم.

*انجام اقدامات هدفمند در آبفار زنجان

صفی‏خانی با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در سطح شرکت هدفمند بوده و به دلیل مؤثر بودن سرمایه‏گذاری صورت گرفته اقدامات انجام شده در رفع بخشی از نیازهای مهم شرکت مؤثر واقع شده است، ادامه داد: این امر در افزایش ضریب نفوذ جمعیت روستایی شرکت و رفع نیازمندی‏های مشترکین نافذ بوده است.

وی با اشاره به اینکه صرفاً پرداختن به انجام عملیات اجرایی تامین، انتقال، توزیع و ذخیره آب برای روستاهای هدف و احتراز از سرمایه‎گذاری در بخش غیرمؤثر از اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است، یادآور شد: بر اساس استراتژی مذکور در سال گذشته بخش اعظم برنامه‌های این شرکت عملیاتی و منتج به نتیجه شده است.

*تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه‌ها

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی درست تغییر قیمت‌ها در سال گذشته هدف‏گذاری لازم برای انجام اقدامات مکمل و بازدارنده لازم انجام شده بود، اظهار داشت: با توجه به مواجه شدن با تغییر قیمت‌ها در سال گذشته و محتمل دانستن تداوم آن برای همه پروژه‌های اجرایی شرکت آبفار، انجام مازاد بر قرارداد (ابلاغ 25 درصد مازاد بر قراردادهای جاری) به پیمانکاران طرف قرارداد شرکت ابلاغ شده است.

وی افزود: در مجموع 25 درصد از حجم کارهای سال‌جاری از محل قراردادهای قبلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در سال مالی 90 انجام شده است.

صفی‏خانی اقدام صورت گرفته را یک حرکت رو به جلوی هدفمند برشمرد و تصریح کرد: برای پوشش نیازهای مالی اغلب پروژه‏ها از ظرفیت‎های در اختیار بخش خصوصی در سال مالی 90 بهینه‎ترین و مؤثرترین استفاده و بهره‎برداری لازم صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: از آنجایی که پروژه‏های عمرانی شرکت آبفار تلفیقی از فرایندهای تامین، استحصال، انتقال، ذخیره و توزیع است عملیات اجرایی آنها پیچیده، تلفیقی و چند وجهی بوده و نزدیک به 60 درصد از حجم عملیات آنها را خرید تجهیزات، وسایل مکانیکی، الکترومکانیکی، الکتریکی، ابزار دقیق و سایر خریدها از جمله انشعابات برق به خود اختصاص می‎دهد.

انتهای پیام/73006/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول