اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبفار روستایی در واکنش به خبر قطع آب شرب 11 روستای مازندران

مردم جنوب ساری 6 ماه از آب رایگان استفاده کردند

خبرگزاری فارس: شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد: با وجود درخواست‌های متعدد مسئولان آبفار و بخشدار منطقه از مردم برای خرید انشعاب آب، بیش از شش ماه مردم از آب رایگان استفاده کردند.

مردم جنوب ساری 6 ماه از آب رایگان استفاده کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پیرو درج گزارشی در خروجی خبرگزاری فارس با عنوان قطع آب شرب 11 روستای مازندران پاسخ‌نامه‌ای صادر شد.

شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد: مجتمع آبرسانی روستایی شهدای تلمادره ساری اواخر تیرماه سال‌ جاری مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان با اعتباری بیش از 45 هزار میلیون ریال و بهره‌مندی پنج هزار خانوار روستایی با حضور شجاعی نماینده مردم میاندرود و ساری، طاهایی استاندار مازندران، برزگر مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان و جمع کثیری از مسئولان محلی و مردم منطقه به بهره‌برداری رسید.

از همان آغاز بهره‌برداری مقرر شده بود تا پایان ماه مبارک رمضان و در گرمای طاقت‌فرسای تابستان مردم از آب شرب به صورت رایگان استفاده کنند و پس از آن با خرید انشعاب از آب به طور مداوم و مستمر بهره‌مند باشند اما با وجود درخواست‌های متعدد مسئولان آب و فاضلاب روستایی مازندران و بخشدار منطقه از مردم برای خرید انشعاب آب، بیش از شش ماه مردم از آب رایگان استفاده کردند.

در همین راستا برزگر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران طی نامه‌ای به فرماندار شهرستان ساری با اعلام این مطلب در 15/8/91 عنوان کرد: چون نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه نیاز به هزینه‌هایی دارد، ترتیبی اتخاذ کنید تا تمامی روستاها برابر ضوابط و مقررات اقدام به أخذ انشعاب کنند در غیر این صورت به ناچار اقدام به قطع آب و خدمات آبرسانی مجتمع تا تعیین تفکیک وضعیت مشترکان خواهد شد.

در این پاسخ‌نامه آمده است: در نامه‌ 23/8/91 هم خلیلی مدیر آبفار ساری خطاب به شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای زیر پوشش خواستار مراجعه نماینده تام‌الاختیار هر یک از روستاها برای تشکیل پرونده عضویت و أخذ انشعاب برای مشترکان هر روستا تا 20/9/91 شد و هشدار داد آب شرب مشترکانی که حق انشعاب را خریداری نکنند از مهلت تعیین شده به بعد قطع خواهد شد.

البته اسماعیل امینی کیاسری بخشدار چهاردانگه ساری نیز در نامه‌ای مورخ 5/10/91 به اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها با استناد به نامه شماره 6039/1 مورخ 27/9/91 مدیر آبفار ساری از آن‌ها خواست نسبت به أخذ انشعاب اقدام کنند در غیر اینصورت مسئولیت بعدی به عهده شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و اهالی روستاها خواهد بود.

اما با وجود هشدارهای مکرر مسئولان آب و فاضلاب روستایی و بخشی هیچ‌یک از اهالی روستاهای زیر پوشش، اقدامی در این‌باره انجام ندادند تا این‌که مدیر آبفار ساری در نامه‌ای به برزگر مدیر عامل شرکت آبفار مازندران با اشاره به همکاری نکردن اهالی روستاهای زیر پوشش مجتمع آبرسانی شهدای تلمادره در أخذ انشعاب گفت: ناچار شدیم در مورخ 1/10/91 آب شرب مجتمع شهدای تلمادره را با توجه به اخطارهای قبلی قطع کنیم که با ضمانت بخشدار با وصل آب، مهلت مجدد 20 روزه‌ای به آن‌ها دادیم اما با وجود اتمام مهلت دوباره تاکنون هیچیک از اهالی روستاها برای أخذ انشعاب اقدام نکردند و چون برابر مقررات واگذاری آب بدون پرداخت حق انشعاب به جز در مواردی که قانون تعیین کرده ممنوع است، این امور آب شرب اهالی را قطع کرده تا بیش از این هزینه‌ای بر بیت‌المال تحمیل نشود.

به گزارش فارس، یک آبدار هم برای مجتمع آبرسانی شهدای تلمادره ساری از روز بهره‌برداری بکارگیری شد که حقوق وی از منابع اعتباری شرکت آب و فاضلاب روستایی پرداخت می‌شود، در صورتیکه مطابق قانون، حقوق آبدار باید از محل درآمد فروش آب روستاها به مشترکان تأمین شود.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول