اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی صنوف صورت می‌گیرد

ایجاد شهرک کارگاهی در شهر زرآباد

خبرگزاری فارس: به منظور ساماندهی صنوف و چشم‌انداز توسعه سال‌های آینده در شهر زرآباد، شهرک کارگاهی ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرک کارگاهی در شهر زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، ظهر امروز دومین گردهمایی مشترک کسبه و اصناف با حضور بیش از یکصد نفر از اصناف و کسبه، مسئولان بهداشتی و صنفی کنارک و مسئولان انتظامی و اداری در سالن ولایت بخشداری زرآباد برگزار شد.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنارک در این مراسم با ارائه گزارشی در زمینه وضعیت اصناف شاغل در بخش زرآباد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری و به‌ویژه بعد از ماه مبارک رمضان با برگزاری نشست‌های کارشناسی با ادارات بهداشت محیط، بخشداری، نیروی انتظامی و شهرداری زرآباد، اجرای طرح مداوم مدون نظارت بر اصناف، روند پویاتری به‌خود گرفته است.

عبدالحمید دوستینی افزود: در این طرح ماهانه دو بار تیم نظارت بر اصناف زرآباد متشکل از مرکز بهداشت شهرستان، مجمع امور صنفی، شهرداری و اماکن نیروی انتظامی، تمامی اصناف شهر زرآباد را بازدید کرده به‌طوری که این تعامل سازنده باعث شده اصناف زرآباد از جمله اصناف نمونه در استان باشند و هرچه از اجرای این طرح می‌گذرد بر پختگی بازار و افزایش رضایت مردمی افزوده می‌شود.

رضا صاحبدل عضو مجمع امور صنفی شهرستان کنارک نیز در ادامه گفت: ضروری است اصناف و کسبه همگام با سایر اقشار جامعه همچون گذشته ضمن حضور در راهپیمایی‌ها و برگزاری مراسم‌ها، پشتیبانی و مشارکت خود را داشته و ادامه دهند.

فرمانده انتظامی بخش زرآباد هم با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در معیارهای ساخت و ساز و بهسازی مغازه‌ها و پرهیز از استفاده از سقف‌ها و درب‌های چوبی غیر استاندارد اظهار داشت: استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در اصناف ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش با اصنافی که تخلف کرده‌اند بر حسب قوانین برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مجید حاتمی بیان کرد: در ماه گذشته بسیاری از شاغلان صنوف پاکستانی و افغانی جمع‌آوری و طرد شدند و با کارفرمایان آن‌ها نیز برخورد شده است.

وی از تعامل معتمدین و علمای بخش در زمینه ایجاد امنیت بخش زرآباد تقدیر کرد.

سرپرست شهرداری زرآباد نیز در ادامه گفت: شهرداری زرآباد مصمم است با همکاری دستگاه‌های مربوطه و اداره اصناف نسبت به بهسازی و ایمن‌سازی ساختمان مغازه‌ها با اصناف همکاری کند.

غلامرضا سنچولی از ایجاد پارکینگ و فضای سبز در بلوار اصلی زرآباد در محل همجوار اصناف برای کمک به مشتریان خبر داد.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کنارک هم اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 28 بازدید به صورت مشترک از اصناف زرآباد انجام گرفته که منجربه پلمب تعدادی مغازه و همچنین جریمه و برخورد با برخی از متخلفان بهداشتی شده است.

الهه نجمی ادامه داد: گرایش به سمت استفاده از کارت سلامت در اصناف صددرصد با بازدیدهای فوق افزایش یافته و همچنین کشفیات اجناس تاریخ مصرف گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

وی خواستار بهسازی محیط داخلی مغازه و امکانات بهداشتی در آنها شد.

مسئول بهداشت محیط کنارک تداوم این‌گونه جلسات را باعث بهتر شدن شرایط بهداشتی اصناف دانست.

برگزاری کارگاه آموزشی مشترک برای اصناف روستایی

بخشدار زرآباد نیز در ادامه این گردهمایی ضمن تشکر از حضور مسئولان در این مراسم از تشدید نظارت‌ها از طریق ابتکار طرح شناسنامه رفتاری کاسب برای نخستین بار در منطقه خبر داد.

مجتبی شجاعی گفت: این شناسنامه رفتاری چکیده‌ای است شامل پنج صفحه که هر صفحه مختص دستگاه ناظر تیم بازدید کننده اصناف است.

وی افزود: در این شناسنامه به دقت رفتار صنفی و تکریمی اعم از گرانفروشی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی، رعایت نکردن شرایط محیطی، کم‌فروشی، احتکار، فروش اجناس غیرمجاز، بد رفتاری یا بی‌توجهی به مشتری و... رصد می‌شود.

بخشدار زرآباد بیان داشت: نظارت با اهرم‌های سلبی و ایجابی در کنار همکاری با معتمدین و استفاده از ظرفیت مساجد، تریبون‌های نمازجمعه، انجام کارهای فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اصناف بسیار مؤثر خواهد بود.

شجاعی در ادامه خواستار مشارکت اصناف در آذین‌بندی محیط کسب خود در مراسم‌های ملی شد.

وی گفت: اصناف زرآباد با پیگیری تشکیل بسیج جامعه اصناف بخش می‌تواند به عنوان یک هویت فرهنگی در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ملی مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

بخشدار زرآباد گرانفروشی، تخلفات صنفی و بهداشتی و فروش پان‌پراگ، سوپاری و نسوار را غیرقابل پذیرش دانست و تصریح کرد: هیچ‌گونه عضوی از اصناف متخلف در امور مذکور پذیرفته شده نیست و همانند ماه‌های گذشته دستگاه‌های نظارتی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

شجاعی بیان کرد: اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز طبق قانون ممنوع و دستگاه‌های مربوطه با استفاده کنندگان نیروی کار اینچنینی برخورد خواهند کرد.

وی در ادامه از برگزاری یک کارگاه آموزشی مشترک برای اصناف روستایی در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

بخشدار زرآباد از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌‌ای خواست همزمان با طرد اتباع بیگانه، مقدمات آموزش جوانان جویای کار در صنوفی که احساس خلأ در آن‌ها بوده و ممکن است بازار را تحت تأثیر قرار دهد، اقدام کنند.

شجاعی گفت: کمیته امداد و ناحیه مقاومت بسیج کنارک این آمادگی را دارد به صنوف زرآباد به منظور بهسازی، ایمن‌سازی و توسعه مغازه خود تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: در حال پیگیری ایجاد شهرک کارگاهی برای ساماندهی صنوف مربوطه در شعاع 15 کیلومتری زرآباد و چشم‌انداز توسعه سال‌های آینده این بخش هستیم که در صورت تحقق این امر بر نظم حاکم بر سامانه اصناف زرآباد افزوده خواهد شد.

در پایان این مراسم چند تن از نمایندگان اصناف به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول