اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور حقوقی اداره کل استاندارد خبر داد

توقیف 12 محصول از واحدهای تولیدی و صنفی توسط استاندارد خوزستان

خبرگزاری فارس: مسئول امور حقوقی اداره کل استاندارد گفت: 12 محصول از تولیدات خوزستان به دلیل مغایرت با شاخص‌های استاندارد توقیف شدند.

توقیف 12 محصول از واحدهای تولیدی و صنفی توسط استاندارد خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، مرضیه دهدشتی‌زاده اظهار داشت: در آذر ماه سال‌جاری و در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی کارشناسان این اداره کل تعداد 12 محصول مختلف از واحدهای تولیدی و صنفی در سطح استان خوزستان به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری توقیف و جمع‌آوری شدند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به شیرآلات بهداشتی و ساختمانی با نام‌های تجارتی تضمین، پارس پرتو، مغان، شاهینا، سه‌شاخه و چهار راهی با نام‌های تجاری مهر1، آذین، معین، روشویی و ظرف‌شویی با نام تجاری شل، بلوک پلی استایرن، خرپای فولادی تیرچه و لوله پلی اتیلن آبرسانی اشاره کرد.

مسئول امور حقوقی اداره کل استاندارد تاکید کرد: محصولات توقیفی شامل 153 عدد شیرآلات بهداشتی ساختمانی، 245 کلاف لوله پلی‌اتیلن آبرسانی، یک‌هزار و 200  عدد روشویی و ظرفشویی، 355 عدد سه شاخه و چهار راهی، 400 قطعه بلوک سقفی پلی استایرن و پنج هزار متر خرپای فولادی تیرچه است که در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی توقیف و جمع آوری شده‌اند.

وی افزود: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/72006/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول