اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد

اجرای استانداردسازی خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: استانداردسازی خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی در آینده نزدیک در کشور انجام می‌گیرد.

اجرای استانداردسازی خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غضنفر میرزابیگی ظهر امروز در همایش بزرگ پرستاری که به منظور بررسی قوانین ارتقاء بهره‌وری، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و چالش‌های پیشرو در سالن آمفی‌ تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مقایسه با سال‌های قبل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

این مسئول با بیان اینکه مدیرانی موفقند که با وجود منابع محدود و نیازهای نامحدود راه‌های اولویت‌دار را برگزینند، تصریح کرد: این مدیران می‌توانند عدالت نسبی را برقرار کنند.

میرزابیگی بر لزوم همکاری و وجود روابط عادلانه مدیران نظام سلامت کشور با مجموعه پرستاری تاکید کرد و ابراز داشت: اگر این ارتباط و هماهنگی برقرار باشد می‌توان ادعا کرد در بخش مدیریتی 70 درصد موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد سازمان نظام پرستاری کشور در سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: این سازمان از ابتدای سال 82 به رسمیت به فعالیت پرداخت و با توجه به برنامه محوری سنگین خود از جمله در اولویت قرار دادن مردم و سپس نظام سلامت و در نهایت نظام پرستاران به کار خود ادامه داد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به دستاوردهای نظام پرستاری از ابتدا تاکنون، متذکر شد: این دستاوردها در حوزه‌های مختلف سازمانی - اداری - تشکیلاتی، اجتماعی-سیاسی، علمی - آموزشی، فرهنگی و رفاهی و در نهایت صنفی و حرفه‌ای قرار دارد.

میرزابیگی تخصصی شدن حرفه پرستاری، افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی و تغییر درصد پذیرش دانشجویان مرد و زن را از اقدامات انجام یافته برای بهبود وضعیت علمی و آموزشی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و گفت: بحث استانداردسازی خدمات پرستاری به طور جدی دنبال می‌شود به زودی خبرهای خوشی از استاندارد خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی و با محوریت ایران در منطقه می‌شنویم.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات موجود در پست‌های سازمانی حل شده، خاطر نشان کرد: 90 هزار نفر طی سه سال و هر سال 30 هزار نفر در سازمان نظام پرستاری کشور استخدام می‌شوند.

وی به لزوم تربیت بیماریاران تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تربیت سالانه 10 هزار بیمار یار در نظر گرفته شده است و این آموزش‌ها به صورت 100 ساعت آموزش نظری و 100 ساعت آموزش عملی خواهد بود.

انتهای پیام/61010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول