اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از وضعیت گرد و غبار خوزستان گزارش می‌دهد

غلظت گرد و غبار خوزستان 4 برابر حالت استاندارد

خبرگزاری فارس: بر اساس شاخص‌های رسمی میزان 150 میکروگرم اجرام معلق در هوا سطح استاندارد شناخته شده و پس از این میزان هوا آلوده محاسبه می‌شود.

غلظت گرد و غبار خوزستان 4 برابر حالت استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، گرد و غبار از ساعاتی پیش در خوزستان باعث کاهش دید افقی و ایجاد مشکلات برای مردم استان شده و مدارس نیز در برخی از شهرهای خوزستان تعطیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این باره می‌گوید: در شرایط کنونی غلظت گرد و غبار در شهر اهواز 600 میکروگرم بر مترمکعب است و روندی افزایشی برای این سامانه تعیین شده است.

محمدرضا لاهیجان‌زاده تاکید می‌کند: از صبح امروز این پدیده در استان خوزستان رخ داده و از بامداد تا کنون این روند رو به افزایش بوده است ولی پیش‌بینی‌ها بر آن است که روند نزولی این سامانه آغاز خواهد شد.

گرد و غبار کاهش می‌یابد

مدیر بخش پیش‌بینی هواشناسی خوزستان در این باره اظهار می‌دارد: در شرایط کنونی گرد و غبار در خوزستان مستقر شده است و روندی افزایش دارد و از عصر روند این سامانه کاهشی خواهد شد.

بهرام جنتی تاکید می‌کند: نقشه‌های ماهواره‌ای در شرایط کنونی تصویر صحیحی از کشور عراق با به نمایش نمی‌گذارد و به این دلیل نمی‌توان برای بعد از این سامانه اطلاعات دقیقی ارائه کرد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط دید افقی در خوزستان نیز روندی کاهشی دارد و در شهرستان شوش به 6 هزار متر طولی رسیده است ولی این روند با بهبود شرایط و خارج شدن این سامانه تغییر خواهد کرد.

بیماران تنفسی تردد نکنند

یک پزشک خوزستانی در این باره می‌گوید: افرادی که کهولت سن دارند و یا مشکلات ریوی و تنفسی دارند نباید در این شرایط در گرد و غبار تردد کنند و به این دلیل باید در خانه بمانند.

دکتر علی صفایی تاکید می‌کند: شرایط گرد و غبار برای خردسالان، کهنسالان و افرادی که بیماری‌های ریوی و آسم دارند زیان آور است و نباید در این وضعیت در مکان‌های عمومی و روباز تردد کرد.

وی خاطر نشان می‌کند: توصیه می‌شود همه افرادی که در رده جامعه هدف تعیین شده قرار دارند در این روزها تردد در خیابان‌ها و مکان‌های روباز به حداقل کاهش دهند تا دچار مشکلات تنفسی نشوند.

صفایی توصیه می‌کند: بهتر است خردسالان و افراد کهنسال در این روزها محصولات لبنی مانند شیر را بیشتر استفاده کنند تا عوارض این گرد و غبار بر آنها کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایط کنونی غلظت گرد و غبار در شهرهای شمالی خوزستان بیشتر بوده و این روند نیز در حال تشدید است.

*****************

گزارش: مجتبی نارنج پور

*****************

انتهای پیام/72006/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول