اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز:

شهرداری مشهد باید استانداردهای شرکت گاز را در نظر بگیرد

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: شهرداری باید استانداردهای شرکت گاز را در نظر بگیرد و امکانی را فراهم کند تا کانال‌های فاضلاب شهرک شهید رجایی با لوله‌های گاز تعارض نداشته باشند.

شهرداری مشهد باید استانداردهای شرکت گاز را در نظر بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رسول داوود‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه 4 دومین منطقه انتقال گاز است که به لحاظ وسعت گاز 21 درصد از گازرسانی کل کشور را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین از این مناطق واردات گاز از ترکمنستان انجام می‌شود و گاز اصلی که از پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد تامین می‌شود در این منطقه قرار دارد.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آب‌های سطحی منطقه شهرک شهید رجایی با شهرداری و فرمانداری ایجاد شده است تصریح کرد: طبق مصوبه ریاست جمهوری باید حریم لوله‌های گاز حفظ شود.

داوونژاد تاکید کرد: این کانال در حریم اختصاصی لوله گاز در حال احداث است و با لوله‌های گاز معارض شده است که این مسئله مشکلاتی را برای خدمت‌رسانی به وجود می‌آورد.

وی در ارتباط با استانداردهای شرکت گاز در مورد لوله‌های گاز و حریم آنها خاطر نشان کرد: طبق استانداردها و قوانین موجود هر گونه عملیات عمرانی حداقل باید با فاصله 15 متری از لوله انجام شود این فاصله باید با توجه به امکان انجام طرح‌های توسعه‌ای و همچنین احتمال انجام اقدامات تعمیراتی و نگهداری حفظ شود.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز ادامه داد: در حالی که این کانال در بالاترین متراژ خود در فاصله 6.5 متری لوله در حال احداث است.

داوودنژاد تصریح کرد: در حال حاضر شهر مشهد در حال توسعه است بنابراین نیاز است این خطوط نیز توسعه پیدا کند.

وی افزود: اگر شرایط مهیا نباشد و استانداردهای لازم رعایت نشوند شهروندان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند بنابراین برای پیشگیری از هزینه‌های مجدد لازم است تمام استانداردها رعایت و سپس پروژه اجرایی شود.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز با یادآوری حساس بودن منطقه لوله‌ها خاطر نشان کرد: 4 هزار و 500 کیلومتر خط لوله گاز و 2 ایستگاه تقویت فشار در این منطقه فعال است و در کنار آن 5 مرکز بهره‌برداری نیز وظیفه نگهداری این خطوط را عهده‌دار هستند.

داوودنژاد با اشاره به لزوم در نظر گرفتن موارد ایمنی در مسیر لوله‌های گاز اذعان کرد: شهرداری باید بتواند امکانی را فراهم کند تا مسیر ترددی شرکت گاز مختل نشود ولی با این حال این موضوع باید به کمیته حریم در تهران ارسال شده تا تمام جوانب فنی و استانداردها مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما انتقال کانال خارج از حریم است که از شهرداری درخواست داریم این گزینه را نیز مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/70010/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول