اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری در مشهد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور سازمان مدیریت حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد آغاز به کار کرد.

مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سید مهدی علوی‌مقدم صبح امروز در نشست خبری این سازمان با اصحاب رسانه اظهار کرد: مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری برای نخستین بار در کشور در مشهد آغاز به کار می‌کند و تقریبا از حدود سه سال پیش این حوزه وارد مدیریت شهری شده است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد در سال 1386 بر اساس ماده 9قانون توسعه حمل‌و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و ماده 3 آئین‌نامه مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر و حومه در راستای ساماندهی و نظارت بر حمل‌ونقل بار درون‌شهری به شهرداری واگذار و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این سازمان فعالیت رسمی خود را از ابتدای سال 1391 آغاز کرده است، بیان کرد: تلاش به منظور ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل بار درون‌شهری از طریق مطالعات و برنامه‌ریزی‌های گسترده در راستای جابه‌جایی ایمن، مناسب و سریع و همچنین کاهش تقاضای سفر با استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل‌نقل از جمله اهداف عمده این سازمان به شمار می‌آید.

علوی‌مقدم عنوان کرد: از وظایف سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری می‌توان به تهیه آمار و اطلاعات و همچنین ایجاد بانک اطلاعات حمل‌ونقل بار درون‌شهری، بررسی و تعیین تعداد مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل و تلاش در راستای نوسازی این ناوگان، تدوین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اجرایی لازم در راستای اعمال ضوابط ایمنی و حفاظت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری، اعمال نظارت بر کلیه امور مرتبط با ناوگان حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی در راستای خرید الکترونیک در منزل و محل‌کار، صدور پروانه‌های اشتغال به حمل‌ونقل، پروانه فعالیت وسایل باربر، پروانه بهره‌برداری شرکت‌ها و همچنین تمدید و تغییر و تفویض پروانه‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: شناسایی‌ و ساماندهی کلیه شاغلین و ناوگان شرکت‌های حمل‌ونقل بار، فراهم کردن زمینه ایجاد شرکت‌های تخصصی با مدیریت کارآمد در این حوزه، ارتقای سطح کیفی خدمات حمل‌ونقل، ایجاد باراندازها و توقفگاه‌های مجهز برای رفاه حال رانندگان،‌تعیین مسیرهای مجاز و محدودیت‌های زمانی تردد این ناوگان در حومه شهر و همچنین هویت بخشی به شاغلین و فعالان بخش حمل‌ونقل بار و پیگیری ارتقای خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی شاغلین این حوزه از دستور‌العمل‌های این سازمان به حساب می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: فعالیت حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری بسیار متنوع است و شامل ناوگان حمل‌ونقل‌بار، پیک‌های موتوری، تانکر آب، سوخت و توزیع مواد غذایی و کالاهای ساختمانی نیز می‌شود.

علوی‌مقدم با اشاره به اهداف ترافیکی این سازمان، اظهار کرد: برای نخستین بار مطالعات حمل‌ونقل بار توسط مشهد انجام شده که مطالعات کاربردی آن تصویب شده و امیدواریم به مرحله اجرایی نیز دست یابد.

انتها پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول