اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

55 درصد از ترافیک قزوین مربوط به حمل و نقل بار است

خبرگزاری فارس: کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بیشترین میزان تردد حمل و نقل بار در این شهر عموما صبح‌ها است که 55 درصد از ترافیک شهر را به خود اختصاص می‌دهد.

55 درصد از ترافیک قزوین مربوط به حمل و نقل بار است

حسام شعبانی ورکی کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از آنجایی که شهر قزوین یکی از شهرهای صنعتی کشور است، بحث حمل و نقل بار درون شهری و بیرون شهری جزو موارد جدایی‌ناپذیر آن به شمار می‌رود.

وی افزود: مسلما حرکت بار در هر محدوده از شهر دارای اهمیت خاصی است که یک سری از شرایط و ضوابط خاص برای آن در نظر گرفته شده است و در صورت عدم رعایت آن‌ها یقینا هرج و مرج و نابسامانی در شهر ایجاد خواهد شد.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: 45 درصد بقیه ترافیک بار در سایر ساعات روز است.

به گفته شعبانی ورکی بیشترین حمل و نقل بار از استان قزوین به استان‌های تهران، اصفهان، گیلان و خراسان‌ رضوی است.

این مسئول افزود: البته در شش ماه دوم سال نیز از لحاظ کلی میزان ارسال بار به شهرهای اطراف افزایش می‌یابد.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: از نظر میزان سفرهای داخل شهری نیز 42 درصد از سفرهای داخل شهری مربوط به حمل و نقل بار است که بیش از 260 هزار مورد در سال می‌شود.

شعبانی ورکی در ادامه بیان کرد: همچنین 40 درصد از بار منتقل شده نیز در داخل شهر قزوین جابجا می‌شود که این جابجایی‌ها معمولا در محدوده خیابان‌های پیغمبریه، شهید انصاری و کمربندی جمهوری اسلامی است و بیشتر از نوع مواد غذایی، تره‌بار و خشکبار است.

وی افزود: پس از آن بیشترین میزان تردد حمل و نقل بار تبادل آهن‌آلات در خیابان‌های اسدآبادی و نواب صفوی و مصالح ساختمانی در امتداد خیابان سرداران آزادگان و بلوار ابوترابی است.

این مسئول یادآور شد: پس از آن انواع شیشه، مواد پاک کننده، پودر لباسشویی، کاشی، نوشابه، آجر، میلگرد و خاک معدنی به ترتیب  بیشترین جابجایی را در بین بارها را در سطح شهر دارند.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع بار داشت و اینکه بعضی از این خیابان‌ها در پرترافیک‌ترین نقاط شهر قرار دارند ساماندهی آن‌ها ضروری به نظر می‌رسید. بنابراین جلساتی با هدف ساماندهی حمل و نقل بار در سطح شهر قزوین تشکیل شد.

وی افزود: تاکنون دو جلسه در این خصوص تشکیل شده است که در جلسه اول از مشاوران شهرداری تهران که در این زمینه تجربه داشتند، دعوت کردیم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم، در جلسه دوم نیز که با حضور نمایندگان تاکسیرانی و حمل و نقل و ترافیک انجام شد، مشکلات و معضلات شهری که در زمینه حمل و نقل بار وجود دارد، بررسی شد.

انتهای پیام/2667/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول