اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف سنگین پردیس فرصتی برای سودجویی

اخلال در حمل و نقل عمومی پردیس با بارش برف

خبرگزاری فارس: با ایجاد اخلال در شبکه حمل و نقل عمومی شهر جدید پردیس به دلیل بارش برف عده‏ای سودجو از این شرایط استفاده کرده و جابجایی مسافران را به شرط دریافت کرایه بیشتر انجام می‏دهند.

اخلال در حمل و نقل عمومی پردیس با بارش برف

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، از شب گذشته بارش برف سنگین در نقاط مختلف شمال‏شرق استان تهران آغاز شده است.

شدت برف به حدی بود که مدارس بخش‏های مرکزی شهرستان تهران و همه نواحی شهرستان دماوند را در برخی مقاطع تعطیل کرد.

از جمله مشکلات مدیریت شهری در چنین شرایطی خلل در تردد عمومی خودروها در مسیرهای درون‏شهری و برون‏شهری است.

با وجود تلاش ستاد برف‏روبی شهرداری پردیس از شب گذشته تاکنون در خصوص پاک‏سازی مسیر از برف و تسهیل در رفت و آمد شهروندان همچنان تردد به دلیل تداوم بارش به کندی صورت می‏گیرد.

در این بین، به نظر می‏رسد که برخی صاحبان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر جدید پردیس نیز خود را در ردیف دانش‏آموزان مقاطع ابتدایی فرض کرده و خدمات‏رسانی را تعطیل کرده‏اند.

مردم شهر پردیس نیز برای رسیدن به محل کار و یا مراکز تحصیلی خود در انتظار خودرویی برای انتقال‏شان در کنار خیابان معطل مانده‏اند.

خدمات‏رسانی ضعیف شبکه ناوگان حمل و نقل همگانی شهرداری پردیس در این شرایط جوی خود جای بسی تأسف است؛ اما زمانی این تأسف جای خود را به تألم می‏دهد که تماس‏های تلفنی مردم کلافه در کنار خیابان از باج‏خواهی عده‏ای سودجو خبر می‏دهد.

بر اساس اعلام مردم شهر پردیس برخی رانندگان خودروهای شخصی در سایه نبود تاکسی‏ها علاوه بر انجام کاری غیرقانونی یعنی جابجایی مسافران بدون نظارت تاکسی‏رانی از مردم باج‏خواهی نیز می‏کنند.

این فرصت‏طلبان برای انتقال مردم و رساندن آنها به مقصد در شرایط برفی خواستار دریافت مبالغی بیش از کرایه‏های مصوب هستند و مردم درمانده با حقوق کارمندی و پول توجیبی دانشگاهی یا باید کنار معابر از سرما یخ بزنند و یا به این باج‏خواهی‏ها تن دهند.

شهردار پردیس دقایقی قبل در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بارش برف آغاز شده از شب گذشته شدید بود.

محمد لاله ادامه داد: با آغاز بارش برف ستاد‏ برف‏روبی شهرداری پردیس به سرعت کار خود را آغاز و در چندین مرحله برف معابر را پاک‏سازی کرد اما تداوم این بارش کار را دشوار کرده است.

لاله اضافه کرد: من دقایقی قبل با مسئولان حمل و نقل شهرداری پردیس صحبت کردم و بر اساس اعلام آنها حمل و نقل عمومی در پردیس تعطیل نیست و جریان دارد.

انتهای پیام/2568/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول