اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان:

عزاداری مردم زنجان در محرم الگو شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: عزاداری مردم زنجان در محرم برای شیعیان الگو شده است.

عزاداری مردم زنجان در محرم الگو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صفری ظهر امروز در جلسه ستاد راهبرد استان زنجان با اشاره به شکوه و عظمت عزاداری‌های محرم در استان زنجان و به تصویر کشیده شدن آن توسط صدا و سیما اظهار داشت: شکوه و عظمت موجود در این برنامه‌ها، مربوط به حضور مردم است.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های برگزار شده و شکوه و عظمت منبعث از آن به صاحب خود مراسم برمی‌گردد، افزود: آنچه توسط صدا و سیما انجام می‌شود در واقع به تصویر کشیدن حاشیه‌های مربوط به این مراسم است.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان از تولید و پخش 18 عنوان برنامه در طول محرم خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از اول تا 13 محرم از مرکز صدا و سیمای مرکز زنجان پخش شد.

وی از تولید دو ویژه‌برنامه تبیینی با عنوان شعور در واقعه عاشورا خبر داد و افزود: عزاداری‌های حسینیه و زینبیه اعظم به صورت گسترده توسط این مرکز پوشش داده شد.

*پوشش عزاداری 200 هیئت مذهبی

صفری ماحصل فعالیت‌های صدا و سیما را ضبط و پخش عزاداری‌های 200 هیئت مذهبی از شبکه اشراق اعلام کرد و گفت: خلاء حضور مردم زنجان در دو روز تاسوعا و عاشورا با پوشش عزاداری‌های احمدیه و مکتب‌الزهرا جبران شد.

*حرکت دسته فاطمیون میراث معنوی محسوب می‌شود

وی با اشاره به متفاوت بودن عملکرد دسته عزاداری فاطمیون تصریح کرد: این دسته حرکت خود را از مسجد آغاز می‌کند و تا مزار شهدا ادامه می‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان مسیر حرکت دسته فاطمیون را یک و نیم کیلومتر اعلام کرد و افزود: پوشش با کیفیت این مسیر نیازمند تامین نور است.

وی تاکید کرد: حرکت دسته عزاداری فاطمیون در راستای حفظ ارزش‌های شهداست و می‌تواند به عنوان میراث معنوی ماندگار ثبت شود.

صفری از تولید و پخش 274 ساعت برنامه در محرم خبر داد و گفت: 6 هزار و 674 دقیقه از این برنامه‌ها رادیویی بوده است.

وی با اشاره به گسترش پوشش عزاداری‌های مردم زنجان از طریق شبکه‌های ملی صدا و سیما اضافه کرد: این گسترش مرهون توجه رئیس سازمان است.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین واحد سیار صدا و سیما طی روزهای هشت تا 11 محرم در زنجان مستقر می‌شود، ادامه داد: انعکاس عزاداری‌های مردم زنجان در شبکه‌های ملی و بین‌المللی منجر به الگو شدن آن در کشور شده است.

وی پوشش حرکت دسته‌های عزاداری به وسعت دو کیلومتر را از تفاوت‌های اجتماعات مردم زنجان با سایر شهرها دانست و اضافه کرد: در شهرهای دیگر اغلب اجتماعات را پوشش می‌دهند.

صفری به رتبه یک مرکز صدا و سیما زنجان در پوشش مراسم‌های دهه محرم اشاره کرد و گفت: زنجان در پوشش مراسم ظهر عاشورا جزو مراکز برتر بوده است.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری مردم شهر زنجان با تلاش شبانه‌روزی 450 نیرو پوشش داده شده است که 53 نفر از آن‌ها از مراکز دیگر از جمله تهران به کار گرفته شده بودند.

*لزوم آسیب‌شناسی حرکت دسته‌های عزاداری

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی دسته‌های عزاداری اضافه کرد: تصمیماتی قبل از حرکت دسته عزاداری گرفته می‌شود ولی در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی مداح است.

وی با بیان اینکه محتوای اشعار دسته‌های عزاداری محرم سال‌جاری از نظر مطلوب بودن متفاوت بوده است، اضافه کرد: در صورت عدم توجه به محتوای اشعار، در پوشش برخی از دسته‌های عزاداری تجدید نظر می‌شود.

صفری با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری پخش شده از صدا و سیما در واقع باید تبلیغ تفکر شیعه باشد، اضافه کرد: این برنامه‌ها در واقع مقابله با برنامه‌سازی دشمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول