اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

شیعه دین و آزادگی خود را از محرم و صفر دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: مسلمانان و خصوصاً شیعیان، دین و آزادگی خود را از چشمه همیشه جوشان محرم و صفر دارند.

شیعه دین و آزادگی خود را از محرم و صفر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در دیدار مسئول و شورای بسیج طلاب و روحانیون شاهرود که در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، عنوان کرد: یقیناً یکی از عوامل مهم ماندگاری آیین مقدس اسلام و معارف دینی، قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی افزود: محرم و صفر واقعاً مکتب انسان‌ساز اسلام ناب‌محمدی (ص) بوده و مسلمانان به‌ویژه شیعیان دین و آزادگی خود را از این چشمه همیشه جوشان دریافت کرده‌اند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اربعین سالار شهیدان و عشق و علاقه مردم به ایشان اظهار داشت: امسال که ما توفیق داشتیم در کربلا حضور داشته باشیم، از 90 کیلومتری کربلا شور، شعور و عظمت و عزت و سرافرازی عاشقان ثارالله کاملاً مشهود بود.

ترابی افزود: امام‌حسین (ع) جوششی در جهان ایجاد کرده که تا قیامت این جوش و خروش ادامه دارد و هیچ دستی یاری خاموش کردن آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبراعظم (ص)، دین اسلام را تشکیل داد و حکومتی مبتنی بر عدالت و محبت تأسیس کرد و امام‌حسین (ع) آن را استمرار داد و اسلام مدیون تلاش‌های رسول‌الله و خون سالار شهیدان است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به موضوع ولایت و امامت نیز گفت: ولایت‌پذیری موضوع بسیار مهمی است که باعث سعادت یا بدبختی جامعه می‌شود و این همه شور و شعور در محرم و صفر از ولایت‌پذیری جامعه حکایت دارد و مردم مرید امامان خود و گوش به فرمان ندای ولایت هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام‌ حسن‌مجتبی (ع) و امام‌رضا (ع) افزود: ما باید با توجه به ایام شهادت ائمه، بر ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت و اسلام تأکید کرده و این عشق و علاقه مردم را در مسیر دفاع از حق و ولایت هدایت کنیم.

انتهای‌پیام/2249/م۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول