اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

محرم و صفر ماه تقرب فکری و سیاسی به خداوند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: محرم و صفر ماه تقرب فکری و سیاسی به خداوند است.

محرم و صفر ماه تقرب فکری و سیاسی به خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه هفته آخر صفر یادآور مظلومیت ائمه است،‌ اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد شناخت سبک زندگی پیامبر و سیره پیامبر و اینکه در مقام عمل به آن اقتدا کنیم و این وظیفه دینی است.

وی با اشاره به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اظهار کرد: پیامبر هم پیام‌آور خدا برای ما و نیز امام و حاکم و هادی جامعه بود، زیرا پیامبر یعنی کسی که پیام خدا را برای مردم می‌برد اما امام کسی است که سعی می‌کند در پیش روی مردم به این پیام عمل کند و مردم را به سوی عمل به این پیام حرکت دهد و از آنجا که حرکت دادن جامعه جز با حکومت ممکن نیست برای هدایت مردم به ناچار حکومت را هم به دست می‌گیرد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: یکی از کارهای پسندیده و میراث جاودان وقف است و سه عامل باقیات صالح و صدقه جاریه است و این سنت حسنه باید ترویج یابد.

شریعتی‌تبار گفت: همانطور که ماه رمضان ماه تقرب الهی است ماه صفر و محرم ماه تقرب فکری و سیاسی به خداست و شرط توحید ولایت است و اسلام بدون ولایت اسلام مقاربین است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مسئله مهم انتخابات 92 را در پیش داریم و دشمن تلاش می‌کند در نخستین مرحله انتخابات برگزار نشود و الحمدلله در این مورد موفق نمی‌شود و در مرحله دوم کمرنگ‌ کردن حضور مردم است و یک عده هم در داخل با شعار انتخابات آزاد را تکرار می‌کنند و می‌خواهند به مردم القا کنند که انتخابات قبلی آزاد نبوده و این یعنی بازی در زمین دشمن است.

شریعتی‌تبار گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری هر کسی این سخنان را تکرار کند از نظر مردم محکوم است و انتخابات یک حق و وظیفه است و کسانی که کاندید می‌شوند باید توانایی انجام امور را داشته باشند.

انتهای پیام/7003/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول