اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

60 هزار قلک خیریه در اردبیل توزیع شده است / احداث مدرسه به نام شهدای دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از توزیع 60 هزار قلک خیریه در بین دانش‌آموزان اردبیل خبر داد.

60 هزار قلک خیریه در اردبیل توزیع شده است / احداث مدرسه به نام شهدای دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات مدرسه‌سازی در اردبیل اظهار داشت:‌ مشارکت در کارهای خیر به ویژه مدرسه‌سازی رقم پایین یا بالا نمی‌شناسد و همه می‌توانند حتی با کم‌ترین رقم مساعدت و همراهی خود در امر مدرسه‌سازی آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با همکاری اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان پای کار آمده‌اند تا با اصالت فرهنگ خیر‌خواهانه کمک به نیازمندان و همچنین حرکت در مسیر مدرسه‌سازی و انجام اعمال وقفی جاودانه آشنا شوند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل یادآور شد: در این زمینه و با هدف پذیرش دانش‌آموزان به عنوان اعضای دبیر خیرین مدرسه‌ساز قلک‌ها بین دانش‌آموزان توزیع شده تا با جمع‌آوری مبالغ مورد نظر بتوانیم به نام شهدای دانش‌آموز مدرسه بسازیم.

قرآن‌نویس گفت: در کنار دانش‌آموزان و معلمان خیر‌اندیش شاخه‌ بانوان ما نیز مشارکتی فعال در عرصه مدرسه‌سازی دارند به طوری که بانوان داخل استان و خارج از استان در امر مدرسه‌سازی سهیم هستند.

20 درصد مدارس را بانوان خیر احداث می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 20 درصد مدارس توسط بانوان ساخته می‌شود، بیان داشت: مجمع از تلاش‌ها و همت جامعه بانوان در امر مدرسه‌سازی حمایت کامل می‌کند چرا که ما یقین داریم هر چقدر بانوان در این حوزه مشارکت فعالانه داشته باشند به همان نسبت کارها منظم و با برنامه پیش می‌رود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل به حضور خیرین خارج از کشور در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و افزود: ما شخصیت‌هایی همچون مختاری‌زاده گرمی ولی ساکن ژاپن را می‌توانیم به عنوان انسانی نیکوکار و خیرخواه نام ببریم که بیش از 200 میلیون تومان در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده است و توانسته در مراکز محروم این واحدها را احداث کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

قرآن‌نویس تصریح کرد:‌ اساتیدی همچون به‌روش از کشور ژاپن و پر‌کار از کشور اتریش در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند بدون آنکه اردبیل و شهر پرافتخار خیرین و نیکوکاران را بشناسند گه اغلب آنها چندین مدرسه را تعهد کردند تا اقدام به ساخت آن کنند.

وی ادامه داد: دوشادوش خیرین داخل کشور فرزندان برومند این کشور در خارج نیز سعی کردند در امر مدرسه‌سازی ورود پیدا کرده و در حد وسع و توان‌شان در این امر نیک و ماندگار سهیم باشند.

متر‌مربعی خیرین مدرسه می‌سازند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خیرین مدرسه‌ساز در کنار اینکه ساخت چند باب مدرسه را متقبل می‌شوند در یک حرکت جدید می‌توانند به صورت متر‌مربعی در ساخت مدرسه مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرآن‌نویس در پایان سخنان خود با بیان اینکه سه جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز نیز در استان اردبیل برگزار شده است، اذعان داشت:‌ مجموعه تعهدات مدرسه‌سازی در 14 جشنواره برگزار شده حدود 184 میلیارد تومان بوده به طوری که خیرین دو باب مدرسه شبانه‌روزی، دو باب کارگاه و آزمایشگاه آموزشی، دو باب کتابخانه و پنج باب نمازخانه را نیز در سطح استان در حال احداث دارند.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول