اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبرداد

تشکیل مجمع خیرین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای / رشد 64 درصدی عضویت داوطلبان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تشکیل مجمع خیرین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سراسر کشور خبر داد.

تشکیل مجمع خیرین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای / رشد 64 درصدی عضویت داوطلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرحناز رافع ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان نمونه جمعیت هلال احمر کردستان در سنندج به برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر اشاره و اظهار کرد: طرح‌های رحمت، ارمغان مهر و فرشتگان رحمت از جمله برنامه‌های اجرا شده داوطلبان این جمعیت است.

وی تصریح کرد: طرحی با عنوان پنجره‌های امید که در راستای آن افراد متمکن می‌توانند حامی سلامت و کرامت افراد نیازمندی در جامعه شوند، از طرح‌های در دست اجرای داوطلبان است.

وی از تدوین کتاب کار داوطلبان خبر داد و عنوان کرد: این کتاب برای آشنایی اعضای داوطلب جمعیت با اهداف، خط مشی، وظایف و فعالیت‌های هلال احمر تدوین شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرتال این سازمان گفت: در این سامانه امکان آموزش مجازی در زمینه‌های مدیریت منابع‌انسانی، منابع مالی و آموزش‌های امدادی فراهم شده است.

رافع ادامه داد: پس از کسب آموزش‌های لازم از شرکت‌کنندگان به صورت مجازی آزمونی گرفته می‌شود و سپس برای آنها گواهی آموزشی صادر خواهد شد.

وی به تشکیل مجامع نیکوکار آفرین  در تمامی استان‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: در قالب این مجامع هم باید در تمامی استان‌های کشور مجمع خیرین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تشکیل شود.

وی  افزود: این مجمع به منظور افزایش امنیت راه‌های کشور با پشتیبانی خیران و نیکوکاران راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از کمک خیران استان کردستان به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در سال‌جاری قدردانی کرد و گفت: جمع‌آوری 140 میلیون تومان توسط کردستانی‌ها برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی نشان از نیت خیر، خداپسندانه و حس نوعدوستی مردم این استان است.

رافع خدمت در جمعیت هلال احمر ایران را متفاوت از سایر کشورها خواند و عنوان کرد: اعتقاد ما ایرانی‌ها به دین اسلام و فرهنگ ملی‌مان نقطه تفاوت موجود در جمعیت هلال احمر کشورمان با سایر ممالک است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمارهای منتشر شده تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر از سال 2000 تا 2012 به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته  بحران اقتصادی اروپا یکی از دلایل کاهش تعداد اعضای داوطلب فدراسیون ملی صلیب سرخ بوده به گونه‌ای که این بحران موجب شده تعداد اعضای داوطلب از 100 میلیون به 13 میلیون برسد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ولی با توجه به تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران شده همچنان شاهد افزایش جمعیت داوطلبان هلال احمر هستیم.

رافع، رشد 64 درصدی عضویت داوطلبان در جمعیت هلال احمر ایران را نشات گرفته از باورها و اعتقادات دینی و مذهبی مردم دانست.

انتهای پیام/79003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول