اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به دستورات ابلاغی از سوی وزارت کشور، مجمع خیرین نخبه‌پروری به صورت منطقه‌ای در هر استان به خصوص کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: رسالت‌های بنیاد نخبگان با همکاری مسئولین استان به خصوص در جامعه دانشگاهی کشور به بهترین شکل ممکن به ثمر خواهد رسید.

این مسئول از تحت حمایت قرار دادن افراد مستعد و توانمند خبر داد و گفت: بنیاد ملی نخبگان جهت بهره‌مندی از توانایی، توانمندی‌ها و قابلیت‌های پژوهشگران و همچنین جذب نوآوران در راستای نخبه‌پروری مخترعان و صاحبان ایده و فکر را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

وی به حمایت‌های بنیاد اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر استعدادهای برتر از جمله رتبه‌های برتر کنکور، رتبه‌های برتر المپیادها و مسابقات ملی و بین‌المللی از حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد نخبگان برخوردار هستند.

مرادی از تشکیلات بنیاد نخبگان در استان کهگیلویه و بویراحمد و روند پیشرفت آن‌ها سخن به میان آورد و اضافه کرد: جامعه نخبگان ما در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گسترش بوده، اگر چه از لحاظ کمیت کاستی‌هایی به چشم می‌خورد، ولی از لحاظ کیفی در حد مطلوبی قرار داریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد به مقایسه تعداد نخبگان در استان و کشور پرداخت و یادآور شد: آمار نخبگان در کل کشور 11 هزار نفر بوده که از این تعداد تنها 17 نفر به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: این آمار اگر چه در حد مطلوبی نیست، اما دیدن جنبه مثبت آن با توجه به جمعیت استان و حتی امکانات و اعتبارات محدود بسیار خوب و قابل تقدیر است.

مرادی به ظرفیت بالای استعداد در جوانان استان اشاره کرد و بیان داشت: جوانان نخبه در استان ظرفیت‌هایی دارند که اگر‌ از آن‌ها استفاده شود بازتاب خوبی را بر جای خواهند گذاشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از تولید ایده و تبدیل آن به ثروت گفت: با توجه به دستورات ابلاغی از سوی وزارت کشور مجمع خیرین نخبه‌پرور به صورت منطقه‌ای در همه استان‌ها و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

این مسئول به برگزاری طرح دوست علمی در چند ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: طرح دوست علمی ویژه برادران طی یک دوره شش روزه در استان برگزار شد که مبانی پایه ریاضی با حضور تعدادی از برجستگان المپیادهای بین‌المللی به 60 دانش‌آموز مستعد آموزش داده شد.

وی افزود: ارتباط برجستگان المپیادها با دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح به صورت مجازی قریب یک سال ادامه پیدا خواهد کرد تا با حمایت از سوی این افراد آموزش‌های لازم را کسب کنند.

مرادی به برگزاری جشنواره‌ای کشوری در دی‌ماه اشاره کرد و متذکر شد: برای حمایت از مخترعین جشنواره‌ای در دی‌ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد که تعداد هفت نفر از مخترعین استان مجوز حضور در این جشنواره را پیدا کردند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اذعان داشت: در بحث زیرساخت‌های مورد نیاز، کتابخانه تخصصی نخبگان را راه‌اندازی خواهیم کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل پایانی تأسیس این کتابخانه قرار داریم.

انتهای پیام/82012/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول