اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

33 درصد مدارس را خیرین ساخته‌اند / شکل‌گیری مجمع نخبه‌پروری در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: تاکنون 33 درصد کل مدارس احداث شده در کشور را خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌اند.

33 درصد مدارس را خیرین ساخته‌اند / شکل‌گیری مجمع نخبه‌پروری در اردبیل

جواد قرآن‌نویس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده و ما با حضور خیر بزرگوار مرحوم علیپور توانسته‌ایم در این حوزه سرآمد باشیم.

وی به ساخت 72 مدرسه به همت این خیر نامدار اشاره کرد و افزود: هر سال نسبت به سال‌های گذشته ما افزایش درآمد و حضور خیرین را در جشنواره‌ها شاهد بودیم که این نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به کارهای نیک و وقف‌های ماندگار است.

این مسئول به برگزاری 14 جشنواره سراسری خیرین اشاره کرد و گفت: خیرین استان اردبیل 184 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتند و در کنار آن شاهد واریز مبالغ نقدی و اعطای زمین برای ساخت مدرسه در این استان بودیم.

وی بیان داشت: خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل 338 مدرسه را در قالب یک هزار و 377 کلاس درس احداث کردند که این مدارس با نظارت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحویل آموزش و پرورش شده است.

قرآن‌نویس ادامه داد: هر ساعت 9 کلاس درس توسط خیرین در کشور در حال احداث است که این ظرفیت عظیم خیرین را نشان می‌دهد که همسو با اهداف آموزش و پرورش سعی می‌کنند نیازهای کشور را در این زمینه برطرف کنند.

وی بیان داشت: استان اردبیل از جمله استان‌های شاخص و ممتازی است که در کنار ساخت مدرسه، رسیدگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، بد سرپرست و بی‌سرپرست را نیز در اولویت کارهای خود قرار داده است.

این مسئول از احداث دو باب نمازخانه، دو باب کارگاه و همچنین دو باب کتابخانه و دو باب مدرسه شبانه‌روزی به همت خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: در کنار مدرسه‌سازی، رسیدگی به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت در سرلوحه کار خیرین بوده به طوری که جمعی از خیرین در حال حاضر هزینه تحصیلی دانش‌آموزان را متقبل شده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان داشت: امسال در تلاش هستیم تا با حمایت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل مجمع نخبه‌پروری را تشکیل دهیم تا به صورت ویژه از دانش‌آموزان ممتاز و شاخص حمایت همه جانبه را داشته باشیم.

قرآن‌نویس افزود: در کنار مجمع خیرین، بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی نیز یاریگر کودکان محروم بوده به طوری که ما از کودکان سرطانی و دارای بیماری‌های صعب‌العلاج حمایت می‌کنیم و آنها را زیر پوشش خود قرار داده‌ایم.

خیر اردبیلی به یاد اسرای کربلا مدرسه می‌سازد

وی گفت: راه علیپور با عزت و افتخار ادامه دارد به طوری که خیر مدرسه‌سازی همچون مالک جعفرزاده مقدم گام در این مسیر گذاشته تا خلفی شایسته برای مرحوم علیپور باشد که به نام شهدای کربلا 72 مدرسه ‌می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: قرار است جعفرزاده مقدم به یاد اسرای کربلا مدرسه احداث کند که تاکنون پنج باب از آن احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان داشت: ما در تجلیل از علیپور میدانی را به نام این خیر نامدار کشور نامگذاری کردیم و تندیس او را نیز به همت شهرداری اردبیل در آن مکان نصب کردیم.

قرآن‌نویس بیان داشت: قرار است به همت خیر پر آوازه جعفرزاده‌ مقدم بزرگترین مجتمع آموزشی از ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی احداث شود که قرار است زمین آن نیز به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تامین شود.

انتهای پیام/62002/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول