اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

مشارکت خیرین در تأمین جهیزیه موجب گرایش جوانان به ازدواج می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: اگر مردم نیکوکار و خیرین در امر تأمین جهیزیه جوانان اهتمام داشته باشند موجب می‌شود تا جوانان به سوی ازدواج گرایش پیدا کنند.

مشارکت خیرین در تأمین جهیزیه موجب گرایش جوانان به ازدواج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای جهیزیه به هفت نفر از ایتام شهرستان هیرمند اظهار داشت: با همکاری و مشارکت خیرین در تأمین جهیزیه جوانان، می‌توان در تشویق جوانان برای امر ازدواج کمک کرد.

وی افزود: کسانی که در امر فراهم کردن امکانات برای ازدواج جوانان مشارکت داشته باشند در نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

امام جمعه شهرستان هیرمند هم در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های کمیته امداد در راستای تأمین جهیزیه زو‌‌ج‌ها گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابراهیم گزمه افزود: ازدواج به عنوان یک راه حل اجتماعی بسیار مفید برای رهایی از پرتگاه پر مخاطره گناه و تباهی است.

مدیر کمیته امداد هیرمند در ادامه اظهار داشت: در شرایط کنونی که هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج، راه را برای ازدواج به موقع بسیاری از جوانان سد کرده، کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری دو نفر از خیرین و نیکوکاران تهرانی برای هفت نفر از نوعروسان ایتام شهرستان هیرمند، جهیزیه کامل تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

علیرضا کریمیان افزود: جهیزیه تهیه شده شامل 36 قلم کالای اساسی زندگی از جمله یخچال دو درب،گاز پنج شعله، فرش 9 متری و بخاری و غیره است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان هیرمند در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های در آستانه ازدواج، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم را به جوانان آماده ازدواج ارائه می‌دهد.

مدیر کمیته امداد هیرمند بیان داشت: این آموزش‌ها شامل آموزش احکام اسلامی، آیین همسرداری، مسائل زناشویی و دیگر مسائل مورد نیاز یک زندگی اسلامی است.

کریمیان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 161 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون به نوعروسان هیرمندی اهدا شده است.

انتهای پیام/75002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول