اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

اردبیل 500 موقوفه شناسایی شده دارد / ضرورت احیای موقوفات ناشناخته

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 500 موقوفه در استان اردبیل شناسایی شده که نسبت به شناسایی موقوفات جدید و پنهان مانده در سال‌های گذشته اقدام عملی در حال انجام است.

اردبیل 500 موقوفه شناسایی شده دارد / ضرورت احیای موقوفات ناشناخته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری ظهر امروز همزمان با هفته وقف در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 244 مورد از این موقوفات در اردبیل، 144 مورد در خلخال و 108 مورد از آنها نیز در مشگین‌شهر شناسایی شده و مابقی موقوفات نیز به صورت پراکنده در دیگر شهرهای استان اردبیل موجود است.

وی با اعلام اینکه در استان اردبیل نیز 2 هزار و 214 مسجد شناسایی و ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 332 مورد از این مساجد در اردبیل و حومه، 349 مسجد در خلخال و 533 مسجد نیز در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه موقوفات استان اردبیل زیادتر از آماری است که ارائه می‌شود، یادآور شد: استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که موقوفات زیادی دارد ولی متاسفانه شناسایی نشده‌اند که ضروری است با همت نهادهای فرهنگی در شناسایی آنها تلاش بیشتری شود.

مشهوری نظری با اشاره به ثبت 2 هزار و 348 رقبه در استان افزود: یک هزار و 441 مورد از این تعداد در شهرستان اردبیل به ثبت رسیده است.

این مسئول به وجود 82 حسینیه در استان نیز اشاره کرد و گفت: 185 بقعه نیز در استان به ثبت رسیده است که 50 بقعه از این تعداد در شهرستان اردبیل، 112 مورد در شهرستان خلخال و 23 مورد در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه ساماندهی هیئت امنای مساجد استان است که اخیراً به این اداره کل سپرده شده است که علاوه بر این بحث ساماندهی خادمین نیز برعهده این اداره کل گذاشته شده است.

600 بسته جیره خشک توسط اداره اوقاف و امور خیریه تهیه شده است

وی با اشاره به عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سال جاری ادامه داد: امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل 600 بسته جیره غذای خشک تهیه کرده است که تعدادی از آنها بین نیازمندان پخش شده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عنوان کرد: تعدادی از این جیره نیز در هفته وقف در قالب غذای گرم بین 6 هزار و 800 نفر پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری نظری در پایان سخنان خود اذعان داشت: در هفته وقف امسال 50 نفر از مبلغین جهت ترویج معارف اهل بیت (ع) به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول