اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه وقف‌نامه‌های قدیمی و جدید در تویسرکان

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: به مناسبت هفته وقف نمایشگاه وقف‌نامه‎‌های قدیمی و جدید روز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) محل اقامه نماز جمعه تویسرکان برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه وقف‌نامه‌های قدیمی و جدید در تویسرکان

مهدی محمد‌ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه وقف احسانی ماندگار است که در تاریخ جاودانه می‌شود، افزود: موقوفات در تأمین نیازهای مادی و تداوم حرکت‌های فرهنگی و ابعاد معنوی و روحانی نقشی اثرگذار دارد.

وی با اشاره به اینکه موقوفات دارای ارزش‌های زیادی هستند، گفت: موقوفه‌ها در عمومی شدن مالکیت خصوصی، حفظ میراث فرهنگی و شعائر مذهبی در طول تاریخ دارای اعتبار ارزشمندی هستند که باید در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.

کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه وقف یکی از نیکوترین سنت‌های اسلامی است که در راستای برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: ترغیب و تشویق همه اقشار جامعه برای مشارکت در این امر الهی توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ در زمان‌های متفاوت وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... اثرات وافری در شکوفایی و رشد اجتماع داشته است، ابراز کرد: جاری‌سازی این مهم در امور زندگی پایداری و انسجام جامعه را استحکام می‌بخشد.

محمد‌ظاهری اشاعه و فرهنگ‌سازی وقف را لازمه نهادینه شدن این مهم در اجتماع دانست و گفت: نهاد اوقاف و امور خیریه تویسرکان در راستای تحقق این امر برنامه‌های در هفته وقف در دست اجرا دارد.

نمایشگاه «همه واقف باشیم» در امامزاده‌های شاخص تویسرکان

وی از برپایی نمایشگاه « همه واقف باشیم» با حضور روحانی و کارشناس این نهاد در مصلای امام خمینی(ره) محل اقامه نماز جمعه و امامزاده‌های‌ شاخص شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در این نمایشگاه پوسترهایی از روایات و احادیث در خصوص وقف در شریعت مقدس اسلام، سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بزرگان و دانشمندان در معرض نمایش عموم مردم قرار داده می‌شود.

کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: نمایشگاه « همه واقف باشیم» در امامزاده‌‌ زید، امامزاده عبدالله(ع) سرکان، امامزاده ناصر(ع)، باباپیر‌علی فرسفج، امامزاده محمد شأن‌آباد و امامزاده ابراهیم (ع) سرابی تویسرکان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست با اصناف، اجرای برنامه « زنگ انشاء» با همکاری بسیج دانش‌آموزی در مدارس راهنمایی، توزیع یک هزار بروشور تبلیغاتی با عنوان « وقف چشمه همیشه جاری»، تکریم ارباب رجوع، نشست کارکنان اوقاف و امور خیریه و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در راستای ترویج وقف در این هفته انجام می‌شود.

محمد‌ظاهری از برنامه‌های دیگر هفته وقف را غبار روبی امامزاده ناصر(ع) با حضور مسئولان و تجدید میثاق کارکنان اوقاف و امور خیریه با شهدا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: روز جمعه 28 صفر قرائت دعای ندبه و زیارتنامه حضرت رسول(ص) در بقاع متبرکه شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: نمایشگاه وقف‌نامه‎‌های قدیمی و جدید روز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) محل اقامه نماز جمعه تویسرکان برپا می‌شود.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول