اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

بستک 2 هزار موقوفه دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک گفت: شهرستان بستک دارای دو هزار موقوفه اعم از 250 مسجد، دو حسینیه، 50 زیارتگاه، 900 آب انبار، 20 مکتب خانه، 9 کاروانسرا و 50 قبرستان قدیمی است.

بستک 2 هزار موقوفه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده در دیدار با مدیر کل اوقاف هرمزگان اظهار داشت: وقف امری پسندیده و توصیه شده که اگر در جامعه فرهنگ سازی و احیاء شود و موقوفات در مسیر درست آن صرف شود؛ باعث توسعه و تحول و از بین بردن فقر می‌شود.

وی ادامه داد: افراد نیکوکار و خیر باید اماکن و اقدامات ارزشمند خود را وقف کنند تا نام آنها ماندگار و کار ثواب آنها جاویدان بماند.

فرماندار بستک ایجاد روحیه وقف را از رسالت‌های اداره اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: تا زمانی که روحیه وقف در جامعه احیا نشود، سنت حسنه وقف رواج پیدا نمی‌کند.

مشتاق‌زاده بیان داشت: میل به جاودانگی زیستن همواره انسان ها را تشویق کرده تا در کنار کار و تلاش مستمر خود به ایجاد کارهای یادگاری بپردازند که در حیات آنها و همچنین پس از فوت، منشاء خیر و برکات شوند و برای جامعه مفید باشند.

این مسئول افزود: اگر وقف به خوبی و شایستگی در جامعه تعریف و تبیین شود به طور قطع شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

وی متذکر شد: یکی از کارهای مهم اداره اوقاف تقویت بنیه‌های فرهنگی است و با توجه به جنگ نرم باید کارهای فرهنگی با درون مایه دینی تقویت شود.

مشتاق‌زاده تأکید کرد: همه مسئولان و رسانه‌ها باید در راستای ترویج، گسترش و توسعه فرهنگ وقف تلاش و مردم را با خیرات و برکات وقف آگاه سازند.

انتهای پیام/88006/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول