اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان تأکید کرد

بانک ملی زخم 80 ساله‌ای بر موقوفه شاهزاده حسین

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تصرف زمین موقوفه شاهزاده حسین توسط بانک ملی، سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: بانک ملی زخم 80 ساله‌ای بر این موقوفه است.

بانک ملی زخم 80 ساله‌ای بر موقوفه شاهزاده حسین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث وقف یکی از موضوعات بسیار زیبا و احکام مورد تأیید همه ادیان است و در اسلام نیز دارای حرمت ویژه‌ای است که افراد با بصیرت در جامعه وارد شده و ضعف‌ها را شناسایی می‌کنند.

*وظیفه امروز اصحاب رسانه روشنگری و خط دهی در جامعه است

وی با بیان اینکه وظیفه امروز اصحاب رسانه روشنگری و خط‌دهی است، تصریح کرد: وظیفه امروز اصحاب رسانه روشنگری در جامعه است تا ضعف‌ها را شناسایی و خیرین را به این بحث‌ها وارد کرده تا این مسائل را ترمیم کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برنامه‌های هفته وقف اشاره و خاطرنشان کرد: از مهمترین بحث‌های وقف بحث موقوفات است و در این خصوص در استان همدان نیز برنامه‌های مختلفی را داریم.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های ما در هفته وقف دیدار با امام جمعه، دیدار با استاندار همدان، دیدار با فرمانداران شهرستان‌ها، سخنرانی در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌هایی به نام «همه واقف باشیم» و ... است.

صالحی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در هفته وقف برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از خادمین این عرصه، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در امامزاده‌های استان همدان، غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای طرح مودت در امامزاده‌های شاخص و ... است.

*هر کسی می‌تواند به اندازه آورده‌اش وقف کند

وی در خصوص میزان و چگونگی وقف یادآور شد: هر کسی می‌تواند به اندازه آورده‌اش وقف کند که این مسئله نیز در ایستگاه‌های تبلیغ وقف در هفته وقف، توضیح داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر لزوم شناساندن امامزادگان استان برای فعالیت‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بهتر از این فضاها برای انجام امور فرهنگی هیچ مکانی را نمی‌توان یافت و در خصوص بهتر شناساندن این فضا به جامعه همه باید تلاش کنیم چرا که تاکنون تبلیغ صورت گرفته اما کافی نبوده است.

وی به بازسازی بقعه امامزاده عبدالله اشاره و یادآور شد: پیگیری اداره اوقاف در این مکان مقدس باعث شده تا کار بازسازی این مکان به این میزان برسد و علاوه بر این تمام هزینه‌هایی که در راستای بازسازی امامزاده صورت گرفته از محل کمک‌های مردمی بوده و اعتبارات دولتی هزینه شده در امامزاده عبدالله بسیار ناچیز بوده است.

صالحی گزارش عملکرد اوقاف استان همدان در 9 ماهه سال جاری اشاره و بیان داشت: از جمله اقدامات ما در 9 ماهه سال جاری راه‌اندازی سامانه‌ای در بحث ورود اطلاعات موقوفات است تا کارها از سیستم دستی و سنتی بیرون آمده و در سامانه ثبت شود.

*50 وقف جدید به ارزش 30 میلیارد ریال در استان صورت گرفت

وی به 50 وقف جدید صورت گرفته در استان همدان اشاره و افزود: 50 وقف جدید به ارزش 30 میلیارد ریال در استان صورت گرفته که 17 مورد وقف در شهر همدان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اذعان کرد: در سال جاری 35 هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد و اظهار داشت: سهمیه ما در استان 5 هزار و 650 نفر بوده و در کنار این‌ها اجرای برنامه‌های یاس نبوی، نشاط معنوی و ضیافت الهی و ... از جمله برنامه‌های ما در 9 ماهه سال جاری بوده است.

صالحی به اجرای عملیات عمرانی و تعمیر و بازسازی 36 امامزاده اشاره و خاطرنشان کرد: 10 هزار متر مربع از این امامزاده‌ها با هزینه 15 میلیارد ریال که از محل کمک‌های مردمی تأمین شده است.

وی گفت: ایجاد 17 کیلومتر جاده برای دسترسی به بقاع متبرکه با هزینه 500 میلیون ریال، ساخت چهار ضریح با هزینه 6 میلیون تومان از دیگر اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در 9 ماهه امسال بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به نامشخص بودن وضعیت موقوفه شاهزاده حسین(ع) و با بیان اینکه تعیین وضعیت آن در حال پیگیری است، ابراز داشت:‌ تاکنون چندین رأی به نفع موقوفه و چندین رأی نیز به نفع بانک ملی صادر شد است.

وی با بیان اینکه سند بانک ملی سندی وقفی است، گفت: دادگاه برای دادن رأی قطعی دلایل لازم را از هر دو طرف دعوی می‌خواهد.

صالحی در پایان با بیان اینکه تصرف زمین موقوفه شاهزاده حسین توسط بانک ملی، سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: بانک ملی زخم 80 ساله‌ای بر این موقوفه است.

انتهای پیام/89007/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول