اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف استان زنجان خبر داد

احصای 350 میلیارد تومان موقوفه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان از احصای تعدادی از موقوفات طی چند سال اخیر در استان خبر داد و گفت: این موقوفه‌ها 350 میلیارد تومان ارزش دارند.

احصای 350 میلیارد تومان موقوفه در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته وقف اظهار داشت: هفته وقف از 21 تا 27 دی ماه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی شعار هفته وقف سال‌جاری را همه واقف باشیم اعلام کرد و افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با رویکرد جدید در دستور کار قرار دارد.

وی امور اوقاف، اقتصادی، فرهنگی و مجموعه اداره اماکن متبرکه را زیر مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بقاع باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود 2 هزار و 379 موقوفه در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار و 350 مورد از این موقوفات استان زنجان وقف انتفاعی هستند.

وی تعداد بقعه‌های استان زنجان را 126 مورد و تعداد رقبه‌ها را 22 هزار و 933 رقبه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام باقری از احصای 350 میلیارد تومان موقوفه طی چند سال گذشته در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: این مقدار احصا موقوفه جدا از اصلاح اسناد قیدار نبی بوده که یک وقف بسیار وسیع محسوب می‌شود.

وی به آزادسازی 13 هزار متری اطراف امامزاده سید ابراهیم اشاره و اضافه کرد: 2 هزار و 600 هکتار از اراضی طارم هم در این مدت آزادسازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اخذ سند برای موقوفه امامزاده سید اسماعیل خبر داد و افزود: طی این مدت موقوفه‌های زیادی در سطح استان احصا شده است.

*سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 950 میلیون تومانی از درآمدهای اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در موقوفه‌ها طی چند سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها یا از محل درآمد موقوفه‌ها بدون آسیب وارد شدن به نیات واقفان انجام شده و یا از تسهیلات استفاده شده است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته یک میلیارد و 950 میلیون تومان از درآمدهای اوقاف بدون اینکه خللی به نیات واقفان وارد شود، سرمایه‌گذاری انجام شده است.

حجت‌الاسلام باقری از وقف 109 مورد وقف جدید در چند سال اخیر در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: این موقوفات میلیاردها تومان ارزش دارند.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف درآمدهای موقوفات را بر اساس نیات واقفان که قرآن ، تعزیه و حوزه‌های علمیه است، هزینه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای 99 برنامه‌ مختلف فرهنگی از جمله قرآنی طی چند سال اخیر بر اساس نیات واقفان خبر داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 هزار و 100 نفر در سطح استان زنجان مشغول حفظ قرآن هستند.

انتهای خبر/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول