اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رزن در مجلس:

وقف در امور فرهنگی پررنگ‌تر شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمندی‌های فرهنگی در وقف باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون توجه به مقوله فرهنگ، راهگشا و حلال تمام مشکلات است.

وقف در امور فرهنگی پررنگ‌تر شود

عطاء‌الله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه وقف یک حسنه جاری است، اظهار داشت: تبدیل امور مادی به سرچشمه جوشان خیر و اشاعه معنویت از طریق توجه به وقف محقق می‌شود که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی احیای سنت وقف را موجب شکوفایی تمدن اسلامی دانست و ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گیرد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های گذشته تبلیغ درستی از سنت وقف انجام نمی‌شد ولی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در زمینه تبلیغ این سنت حسنه داشته‌ایم که البته باید بیشتر تقویت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات حیطه وقف در شهرستان رزن برای رفع و رجوع آن بررسی شده است، گفت: مقرر شد موقتاً یک دفتر در شهرستان رزن ایجاد شود تا بعداً تبدیل به اداره شود تا مشکلات وقفی این شهرستان را پیگیری کند.

سلطانی‌صبور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در حیطه وقف به دنبال وقف در مسائل فرهنگی باشیم، اظهار داشت: اصلاح فرهنگ در جامعه باعث رفع و رجوع مشکلات می‌شود که از این نظر باید این مهم را مد نظر داشت.

وقف به گفتمان روز تبدیل شود

وی با بیان اینکه وقف باید به گفتمان روز تبدیل شود، افزود: رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما باید در این زمینه قوی وارد شوند و با تبیین این مهم مردم را به سمت و سوی وقف سوق دهند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به چرایی عدم اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز برای مساجد اضافه کرد: فعلاً به دلیل مسائل و مشکلات مالی که دولت با آنها مواجه است، اجرای این قانون معطل مانده است.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون برای مساجد بسیار حائز اهمیت و یاری‌رسان است، ادامه داد: هر چند با وضعیت فعلی به نظر می‌رسد باید در اجرای این قانون بازنگری صورت گیرد به این معنا که مساجد مناطق محروم در اولویت بهره‌مندی از این تدبیر قرار گیرند.

سلطانی‌صبور اظهار داشت: برخی مساجد دارای درآمد خوبی هستند و به نظر می‌رسد نباید فعلاً این قانون را برای آن‌ها اجرایی کرد، ولی مساجدی که در مناطق محروم واقع شده‌اند و درآمدی ندارند، نیاز به حمایت دارند پس باید این قانون برای آنها اجرا شود.

وی در ادامه در رابطه با فراکسیون وقف، ضمن اینکه عملکرد آن را ضعیف خواند، گفت: البته عمر این فراکسیون کوتاه بوده ولی باید با برنامه‌ریزی منسجم، به صورت قوی‌تر وارد کار شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای این که وقف به جایگاه اصلی خود برسد و کارکرد آن در زندگی مردم مشاهده شود، باید کارهای فرهنگی صورت گیرد.

وی در پایان سخنانش گفت: یکی از راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ وقف جلب اعتماد مردم است که باید در اجرای نیت واقفان دقت عمل داشته باشیم.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول