اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان:

وقف بستر تحقق عدالت اجتماعی / زیربنای وقف جدید اطلاع از وقف قدیم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان وقف را حرکتی فزاینده برای رسیدن به عدالت اجتماعی خواند و گفت: زیربنای وقف جدید اطلاع و آگاهی از وقف‌های گذشته است.

وقف بستر تحقق عدالت اجتماعی / زیربنای وقف جدید اطلاع از وقف قدیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) اولین واقف جهان اسلام هستند، اظهار کرد: تمامی محاسن وقف به مقام، جایگاه و منزلت پیامبر اکرم(ص) بر می‌گردد.

وی تعداد موقوفات استان را بیش از هزار و 500 موقوفه ذکر کرد و افزود: که از این تعداد موقوفه بیش از 14 هزار رقبه منشعب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد نیات واقفین در کردستان مربوط به مساجد است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های قروه و بیجار بیشتر نیات واقفین مربوط به عزاداری حضرت امام حسین(ع) است ولی در کل مردم استان بیشتر گرایش به سمت وقف اموال خود در زمینه مساجد دارند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه نیات واقفین کردستانی در عرصه قرآنی بسیار کم است، ادامه داد: باید با اطلاع‌رسانی واقفان را به سمت فعالیت‌های متنوع و مختلفی سوق دهیم.

روحی یادآورشد: در صورتیکه مردم از تعداد و میزان وقف‌های گذشته و همچنین نحوه هزینه کرد در آمد موقوفات اطلاع و آگاهی داشته باشند بیشتر به این امر الهی ترغیب و تشویق خواهند شد.

وی حفظ و احیای موقوفات را رکن اصلی فعالیت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه دانست و تصریح کرد: شناسایی موقوفات و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه از دیگر وظایف و فعالیت‌های سازمان اوقاف است چراکه وقف حرکتی روبه جلو و فزاینده‌ برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای در عرصه‌های قرآنی و دینی در این استان وجود دارد که باید پرورش داده شوند.

روحی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های استان در هفته وقف اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قران، برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح ویژه برادران و بازدید از بیمارستان‌ها، دارالایتام و سرای سالمندان از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

وی در پایان برگزاری همایش اصحاب وقف با حضور مربیان قرآن، واقفین و اصحاب رسانه، برگزاری همایش بانوان و توسعه احسان ماندگار، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و چاپ ویژه‌نامه احسان ماندگار را ازدیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

گفتنی است، 21 تا 27 دی ماه با عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/79003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول