اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف بوشهر خبر داد

شناسایی 2 هزار موقوفه شاخص در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: 2 هزار موقوفه شاخص در این استان شناسایی شده که مهمترین آنها موقوفات کازرونی و آل عصفور است.

شناسایی 2 هزار موقوفه شاخص در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام روح‌الله فرید صبح امروز در حاشیه نمایشگاه وقف در بوشهر اظهار داشت: هم اکنون 340 آرامگاه، امامزاده، قدمگاه و اماکن مذهبی در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد 84 مورد به صورت قطع به عنوان امامزاده ثبت شده‌اند.

وی افزود: وقف از جمله باقیات صالحاتی است که برای انسان ویژگی ماندگاری دارد و به همین دلیل است که در اسلام و قرآن به آن سفارش زیادی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: واقف حتما نباید تمکن مالی داشته باشد بلکه چند نفر نیز می‎توانند به صورت مشترک با اندوخته خود در یک عمل خیر شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه وقف در بوشهر ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، نمایشگاهی از عملکرد اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در این نمایشگاه ضمن بررسی عملکرد این اداره کل در قالب 50 پوستر اقدام به معرفی بقاع متبرکه و امامزاده‎ها شده است.

فرید تصریح کرد: همچنین غرفه‎ای نیز برای ارائه محصولات فرهنگی و فعالیت‎های آماری این اداره کل اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: تلاش کرده‎ایم با برگزاری این دست نمایشگاه‎ها فرهنگ وقف را به مردم معرفی کرده و آنان را ترغیب به مشارکت در این سنت حسنه کنیم.

انتهای پیام/66007/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول